[FreeBSD] boot fail

Papp Tamas tompos at martos.bme.hu
2002. Sze. 19., Cs, 14:06:13 CEST

On Wed, Sep 18, 2002 at 07:11:14PM +0200, Zahemszky Gábor wrote:

> Amikor utoljara neztem, akkor igen, FreeBSD-n 8 volt a slice-ok szamanak felso
> hatara.  NetBSD-n es OpenBSD-n tudtommal 16.

Ez vmi default ertek es at lehet irni, vagy ez a maximalis lehetseges
ertek?

szoval ez sem segit

> a legelso boot promptnal kell megfogni (tehat a porgo palcika elott), amikor a

ezt amugy hogy kell megfogni?:)
de attol tartok ez most tokre nem szamit, hiszen ha ez meg a cd-rol
megy, az nem szamit semmit, nem?

> Boot: van.  Ekkor kiirja, hogy mi lenne az alapertelmezett boot, valami ilyen:
> fd(0,a)/boot/loader
> No ezt kell lecserelni
> ad(0,a)/boot/loader-re.

> Illetve megprobalhatod azt, hogy meg a loader-t is a floppirol veszed (azaz
> csak a palcikanal szolsz bele a floppis boot-ba), es utana majdnem ugyanazt
> jatszod el, mint amit elozo levelemben irtam, csak egy picit megfejeled:
>
> unload kernel
> set bootdev=.....
> load kernel
> autoboot 1

ilyen viszont nem volt, volt currdev meg vmi masik, az egyiket at
lehetett irni, a masikat nem, de egyikse segitett, ha beallitottam a
bootdevet csakazertis, azsem

> [...]
> lehet nezni.  (Neznem itt a man 8 loader-t, de csak annyit ir, hogy:
> "Syntax for devices is odd."  Imadom!  Amugy a man boot-ban ir errol a
> kisse lehetetlen szintaxisrol is - ha jol ertem.)  Esetleg jatszhatsz meg
> azzal, hogy rabeszeled arra, kerdezze meg toled a kernel a rootfs-t is, erre a
> ``set boot_askname'' paranccsal lehet ravenni.  (Illetve az ``autoboot X''
> helyett hasznalhatod a ``boot'' parancsot is, ekkor nehany flag itt is
> megadhato, a szokasos ``boot -s'', meg a az elozo kerdezoskodes: ``boot -a''

igen, itt all le, elinditom a boot -a -val, bekeri a rootfs-t, en meg
mondom neki:

ufs:/dev/ad0s2a

erre o:

Mounting root from ufs:/dev/ad0s2a

es itt all az idok vegezeteig, mit tegyek?

fizetek sok sort, aki megmondja, hogy kell megjavitani az ilyet:)

tompos