[FreeBSD] boot fail

Zahemszky Gábor Gabor at Zahemszky.HU
2002. Sze. 18., Sze, 19:11:14 CEST

On Wed, Sep 18, 2002 at 06:07:34PM +0200, Papp Tamas wrote:

> kirpobaltam, es ha csak siman a /dev/ad0s2-t adom meg, akkor az
> ad0s2a-val dolgozik es kesz

OK, most is tanultam valamit, de erre mondom azt, hogy soha ne bizz senkiben,
azaz en nem szoknek ra, hanem inkabb hasznalnam azt, amit hivatalosan kell.

> csak h-ig mehetnek a slice-ok?

Amikor utoljara neztem, akkor igen, FreeBSD-n 8 volt a slice-ok szamanak felso
hatara.  NetBSD-n es OpenBSD-n tudtommal 16.

> inkabb ad0s1-en, nem?:)

Jo, hat rendes rendszeren tenyleg, de Te irtal ad0s2-t, gondoltam van azon a
szerveren mondjuk meg egy Win95 is, ha valami nagy gaz van be lehet butulni azt.

> ugyerted slice-ot?

Jajaja, bocs az inkonzisztens szohasznalatert.

> emlekeim szerint mar ezt is probaltam

> hogy tudom a disken levo kernelt betolteni?

Most nem butulok ujra, de valami ilyesmi:

a legelso boot promptnal kell megfogni (tehat a porgo palcika elott), amikor a
Boot: van.  Ekkor kiirja, hogy mi lenne az alapertelmezett boot, valami ilyen:
fd(0,a)/boot/loader
No ezt kell lecserelni
ad(0,a)/boot/loader-re.

Illetve megprobalhatod azt, hogy meg a loader-t is a floppirol veszed (azaz
csak a palcikanal szolsz bele a floppis boot-ba), es utana majdnem ugyanazt
jatszod el, mint amit elozo levelemben irtam, csak egy picit megfejeled:

unload kernel
set bootdev=.....
load kernel
autoboot 1

Termeszetesen a .... helyere valami mas kell, ennek a preciz szintaxisat nem
tudom fejbol, de mondjuk egy ``show'' vagy ``show bootdev'' paranccsal meg
lehet nezni.  (Neznem itt a man 8 loader-t, de csak annyit ir, hogy:
"Syntax for devices is odd."  Imadom!  Amugy a man boot-ban ir errol a
kisse lehetetlen szintaxisrol is - ha jol ertem.)  Esetleg jatszhatsz meg
azzal, hogy rabeszeled arra, kerdezze meg toled a kernel a rootfs-t is, erre a
``set boot_askname'' paranccsal lehet ravenni.  (Illetve az ``autoboot X''
helyett hasznalhatod a ``boot'' parancsot is, ekkor nehany flag itt is
megadhato, a szokasos ``boot -s'', meg a az elozo kerdezoskodes: ``boot -a''

No egyelore ennyi.

Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >

--
#!/bin/ksh
Z='21N16I25C25E30, 40M30E33E25T15U!' ;IFS=' ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ ';set $Z ;for i { [[ $i = ? ]]&&print $i&&break;[[ $i = ??? ]]&&j=$i&&i=${i%?};typeset -i40 i=8#$i;print -n ${i#???};[[ "$j" = ??? ]]&&print -n "${j#??} "&&j=;typeset +i i;};IFS=' 0123456789 ';set $Z;for i { [[ $i = , ]]&&i=2;[[ $i = ?? ]]||typeset -l i;j="$j $i";typeset +l i;};print "$j"