[FreeBSD] boot fail

Zahemszky Gábor Gabor at Zahemszky.HU
2002. Sze. 18., Sze, 17:45:15 CEST

On Wed, Sep 18, 2002 at 04:54:51PM +0200, Papp Tamas wrote:

> mas rendszer alol megy a mount, es azt akarja mountolni, amit kell
>
> amugy az hogy van, hogy a /dev/ad0s2 -n van a rootfs de az meg tobb
> slice-ra fel van osztva

Szerintem sehogy.  /dev/ad0s2 - ez az elso vezerlon levo master IDE-diszked
masodik particioja.  Ezt a FreeBSD aprobb darabokba szetszabdalja (ezt hivja
o slice-nak), ezek a /dev/ad0s2a, /dev/ad0s2b, stb - elvben h-ig.  Ebbol
normalis rendszeren a /dev/ad0s2a-n van a /, es ad0s2b-n a swap - a
tobbi elegge rad van bizva, kiveve, hogy a "c" particiot nem hasznal(hat)od.
Amugy ez tok ugyanolyan, mint amikor DOS/W* korokben csinalsz egy extended
particiot, es azon belul virtualis drive-okat.  (Sot, asszem ezt most mar
jo nehany Linux-disztrib is igy csinalja.)

> szal azt hiszem, hogy a root az az ad0s2a

Ez elegge realis.

> amikor a /dev/ad0s2 -t mountolja vagy fsck-zi, akkor mit is csinal
> valojaban?

Ekkor karomkodik, mert az neki nem jo. ad0s2a-t kell fsck-zni es mount-olni
is.

Figyelem itt a kuzdest, eljutnank vegre odaig, hogy - nyilvan a kernel dump
most nem erdekes -, de kapunk egy BSD altal kikopott hibauzenetet?  Ha
valahol a root mountolasanal hal el, akkor odaig nem sok minden lehet, no
ez a nem sok minden esetleg erdekes lehet.  Nyilvan nem erdekel a
Copyright, de pl. az, hogy felismeri-e egyaltalan a mittudomenmit.  Es ha
az en fonti eszmefuttatasom azert nem er semmit, mert csak elirtal valamit,
akkor megtenned, hogy amikor lemasolod a kepernyorol papirra, majd onnan
gepbe, akkor odafigyelsz a pontos masolasra?  Ugyanis ilyenen is mulhat a
dolog.  Marmint az, hogy tovabb tudjunk lepni.  Persze ha Ti ketten akartok
veg nelkuli levelezest folytatni, akkor bocs, de azt hittem hibat keresunk.
Csakhogy meg mindig nincs "exact" hibaleirasunk.

Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >

Ui: es hogy adjak tippeket is:
serulhetett a boot-loader, a kernel, a /sbin/init, valami a /modules-ben, a
/sbin/sh, a /etc/fstab, mittudomen.  Mondjuk mi van akkor, ha megfogod a
porgo palcikanal a bootot, aszondod neki:
unload kernel
load /kernel.GENERIC
autoboot 1

Es ha ez OK, akkor a kernel van elcseszve.  Ha idaig se tudsz eljutni,
akkor a loader a hibas, ekkor lehet venni egy boot floppit, es megprobalni
azzal bootolni, majd a diszken levo kernelt betoltve elindulni, es i. t.

--
#!/bin/ksh
Z='21N16I25C25E30, 40M30E33E25T15U!' ;IFS=' ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ ';set $Z ;for i { [[ $i = ? ]]&&print $i&&break;[[ $i = ??? ]]&&j=$i&&i=${i%?};typeset -i40 i=8#$i;print -n ${i#???};[[ "$j" = ??? ]]&&print -n "${j#??} "&&j=;typeset +i i;};IFS=' 0123456789 ';set $Z;for i { [[ $i = , ]]&&i=2;[[ $i = ?? ]]||typeset -l i;j="$j $i";typeset +l i;};print "$j"