Re: [FreeBSD] RE: [FreeBSD] Re: [FreeBSD] Diszk kikapcsolás

Barath Tamas xclusiv at hotsheep.mad.hu
2002. Okt. 1., K, 19:49:25 CEST

Hali!

On Tue, 1 Oct 2002, Zsolt Kuti wrote:

> Ennyit meg hajlando lennek egy _bizonyitottan_ jo tapert kiadni.

A "kozvelemeny" ezt tartja a legjobbnak. De ha neked ugy jobb vehetsz
redundans tapot is, persze Enermaxban. Valaki valahol irta, hogy
elettartam garanciaval vette.

> Egy DTK-s gep elott ulok es bazi hangos. Igaz 300W-os a tap, van egy
> plusz venti is az AMD Athlon melle... Ja es egy kis "statisztika",
> kettot vettunk,  a masik uilyen. Amikor a DTK-t arulo ceg emberevel
> beszeltem rendeleskor hiaba probaltam megmeagyarazni neki, hogy en
> csendes tapot akarok bele, egyszeruen nem akarta megerteni a keresemet.

Milyen Athlon? Mert az 1.4g Tbird (foleg ha huzva van) a legforrobb proci.
Fu"t mint a hulye, a (hofokszabalyozos) tapventi meg a meleg miatt teker,
mint az orult. Plusz a zajban a masik venti es a procihuto is benne van.

> Ez mar jol hangzik. Eddig azt hittem attol jo a tap, hogy csendes ;)
> Erre kiderul, hogy a ventitol fuggetlenul is lehet jo !?
> Hazilag megy egy ilyen csere vagy 5E-ert berakjak ;)

A tap minoseget meghatarozza a tervezes (nem 1,5 ev tervezett elettartam),
az alkatreszek minosege, stb.
A venti az egyetlen mozgo alkatresz benne, es mivel mozog szedi be a
mocskot es kopik. Ha ez nehany ev utan kezd tul hangos lenni imho celszeru
kicserelni (bar ha meg van ra gari, akkor az ugrott). 12 V-os ventiket
szoktak beepiteni, azt ugye mindenhol lehet kapni. Siman
kiforraszt-kicsavaroz-beforraszt-becsavaroz es kesz.
Ha pedig hangos: hwsw.hu - Forum - Tuning reszben igen sok topic
foglalkozik haz csendesitessel...
(meg ez itt kicsit off, bocs)

10telettel
						  Barath Tamas