[BSD] pen-drive

Szalay Tamas tszalay at icss.hu
2002. Nov. 27., Sze, 10:09:00 CET

hello,

>         Semilyen altalam ismert filerendszerkent nem tudtam mountolni.

ugyan a bsd-m az egyetlen, amin meg nem foglalkoztam a sajat
pendrive-ommal (nekem masik modellem van, de ez imho mindegy) de a
linuxos tapasztalataimat leirom, mert szerintem ez jarhato ut *bsd alatt
is. (az imac is, macos 9.2.2-vel gyarilag kezelte)

linux alatt az altalad is megtalalt drivereken tul (usb chipset
[uhci/ohci], usb mass storage, scsi disk) a vfat/fat16 kellett hozza.

# fdisk /dev/sda

Command (m for help): p

Disk /dev/sda: 16 heads, 32 sectors, 504 cylinders
Units = cylinders of 512 * 512 bytes

   Device Boot    Start       End    Blocks   Id  System
/dev/sda1   *         1       503    128752    6  FAT16

linux alatt a /etc/fstab:

/dev/sda1       /h/mnt/sda1     vfat    rw,noauto,user 0 0

$ df
Filesystem           1k-blocks      Used Available Use% Mounted on
/dev/sda1               128480     40474     88006  32% /h/mnt/sda1

>        da0: 126MB....     (hova tunt 2MB?)

imho sehova. a szokasos gyari specifikacio: a 1024 helyett 1000 a
valtoszam...

remelem segitett.