SCSI eszkozok

Potoczky Andras andras007 at freemail.hu
2002. Május. 29., Sze, 13:28:10 CEST

Hello

A kerdesem nem igazan kozvetlenul a BSD-re iranyul, hanem inkabb a
SCSI eszkozok kezelesere.

Van egy magneoptikai drive, amiben ket oldalas 2.3 GB-os lemezeket
lehet cserelgetnim (max 4.6, de nekem csak 2.3-as drive van).
Ezt a FreeBSD-ben tokeletesen es szamomra is
szimpatikusan tudom kezelgetni, ha...

... ha a rendszer indulasakor a drive-ban van egy lemez. Amennyiben
igen, akkor a FreeBSD alatt akarmennyi lemezt cserelgethetek,
hasznalhatok, de amennyiben ugy indul a rendszer, hogy a drive-ban
nincs lemez, akkor mar az SCSI kartya nem veszi fel es a FreeBSD-ben
csinalhatok akarmit, nem lesz ilyen dev-om. Ezt kikerulhetem nyilvan,
ha figyelek, hogy mindig ugy induljon, hogy legyen benne lemez, de
szeretnem tudni, hogy van-e valami mas, normalis megoldas is erre.
Mint latszik nincs nagy tapasztalatom a hot-plug es a SCSI dolgokban,
remelem valaki foglalkozik ilyen teruletekkel.

Ez a problema termeszetesen a hot-plug HDD-kre is ervenyes. Ha a
rendszer indulasakor van benne HDD, akkor minden tokeletes, de ha
nincs, akkor hiaba rakok bele menet kozben HDD-t, nem tudom elerni.

Lehet ezt orvosolni az oprendszer alatt is, vagy a SCSI kartya
BIOS-aban beallithatom, hogy mikor mit hogy kezeljen, vagy valtsak
komolyabb SCSI kartyara?

Bocs a lamer kerdesert...

Udv
 Andras                            mailto:andras007 at freemail.hu