[FreeBSD] Partíciók fájlrendszerek

Attila Nagy bra at fsn.hu
2002. Már. 26., K, 09:26:30 CET

Hello,

> Ha már a partíciókról van szó akkor had kérdezzem meg hogy a ha
> felfromázok egy fbsd partíciót akkor a formázás mennyi ideig tart? 5-10
> percig, vagy csak néhány másodpercig.
Ugye erzed, hogy ennek a kerdesnek semmi ertelme?
A formazas sebessege nagyban fugg a hattertar sebessegetol, a kontroller
sebessegetol, a memoriatol, a processzortol, a ...

> Azt tudom hogy azt ext2, xfs reiserfs amiket próbáltam, egy perc alatt
> van a formázási idő = röpformázás, következmény = hangosabb lassabb
> előbb utóbb tönkremegy a merevlemez.
Erdekes kovetkeztetes, de nem latom tulsagosan megalapozottnak a
velemenyedet.

> Ezzel szemben a fat vagy ntfs formázás eltart 5-10 percig vagy akár
> félóráig, ennek megfelelően gyorsabb, strapabíróbb.
?
Nemreg telepitettem tobb tucat Windows XP Professionalt. Egy 20 GB-os
ATA-s merevlemez formazasa <10 mp. (gyorsformazas)
A merevlemezhez a LED szerint ketszer nyul, kevesebb, mint 2 masodperces
ideig.
Miert lenne egy teljes formazas (minden bit atallitasa adott ertekre)
kimelobb, mint 2 MB kiirasa a merevlemezre es a tobbi 20 GB-2 MB-nyi
magneses terulet erintetlenul hagyasa?

> Ha a fdsd formázás is ugyanennyi ideig tart akkor felrakom. A linux
> legyilkolta a merevlemezemet, gyakorlatilag használhatatlanná vált a
> diszk, újat kellett venni.
Legkozelebb ne Quantumot vegyel >;-)
Szerintem az altalad emlegetett elmeletnek az eg vilagon semmi koze nincs
a merevlemezeid tonkremenetelehez.

> Ha a többi unix fájlrendszerre is jellemző a röpformázás, akkor
> elpártolok a unix-tól, és csak akkor nyergelek rá vissza ha valami ntfs
> szerűséget kap 5-10-30 perces formázási idővel.
Kapcsold be a hibas szektorok ellenorzeset es egy nagyobb diszknel akar
fel orat is varhatsz. De ez csak jobban koptatja a merevlemezed, mint a
"ropformazas".

--------[ Free Software ISOs - ftp://ftp.fsn.hu/pub/CDROM-Images/ ]-------
Attila Nagy					e-mail: Attila.Nagy at fsn.hu
Free Software Network (FSN.HU)		  phone @work: +361 210 1415 (194)