[FreeBSD] sendmail config

Szabados Jozsef Szabados.Jozsef at snt.hu
2002. Már. 18., H, 18:42:09 CET

Szia

Vagy van az a konfiguracio, mikor pl. a matavnet
mail szervere tarolja a domainedre erkezo leveleket,
a te levelezoszervered meg idonkent feljelentkezik,
kuld neki egy TURN, vagy ETRN, vagy mit (;-)) ezzel
tudatva, hogy eletben van, a matavnet meil szervere
meg elkezdi tolni a leveleket neked. Na kb. ugyanezt,
csak kicsiben. Innentol mar csak az a kerdes, hogy
milyen mail szerver tudja eztet. Az ETRN / TURN
parancsokat a postfix lekezeli, a qmail nem, a
sendmail meg szinte biztos (amennyi ficsor van benne ;-),
de azt meg nem ismerem. (Marmint a "matavnet"-es
oldalrol birja kezelni.)

A cegnel levo mailszerver, ami szedi le a leveleket,
meg az M$ exchahge biztos, ill. ime egy kis reszlet
a postfixes main.cf-bol:

# FAST ETRN SERVICE
#
# Postfix maintains per-destination logfiles with information about
# deferred mail, so that mail can be flushed quickly with the SMTP
# "ETRN domain.name" command, or by executing "sendmail -qRdomain.name".
#
# By default, Postfix maintains deferred mail logfile information
# only for destinations that Postfix is willing to relay to (as
# specified in the relay_domains parameter). For other destinations,
# Postfix attempts to deliver ALL queued mail after receiving the
# SMTP "ETRN domain.name" command, or after execution of "sendmail
# -qRdomain.name". This can be slow when a lot of mail is queued.
#
# The fast_flush_domains parameter controls what destinations are
# eligible for this "fast ETRN/sendmail -qR" service.
#
#fast_flush_domains = $relay_domains
#fast_flush_domains =

azaz elkuldeni tudod a sendmail -qRdomain.tld paranccsal.

Nem tudom protokoll szinten hogy megy: jon a socketben az ETRN,
es ugyanabban jon le az osszes level, vagy az osszes level
kulon-kulon socketben jon, mar az elso is. Szoval, ha a
masodik a jo gondolat, akkor csak annyit kell tenni, hogy
pl. netcattal belekialtasz a fw 25-os portjara, hogy ETRN,
akar crontabbol, hetfotol pentekig 10 percenkent. Az elso
esetben meg kell egy olyan mailszerver, amit erre ra lehet
birni.

Aztan sok cseresnyet, remelem segitettem,
udv,
Szabados Jozsef