[FreeBSD] Java plugin FreeBSD / Mozilla

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2002. Már. 3., V, 22:45:42 CET

On Sun, Mar 03, 2002 at 10:03:56PM +0100, Zahemszky Gábor wrote:

> Csak annyi a kerdesem: van nativ NS6 FBSD-re?  Vagy a nativ Java-plugin
> (nativ Java-val) fut a Linuxulatoron futo NS6-tal?

Ooooo. Hogy is mondjam? Nem, es nem. Az elso ugyan nincs de elvileg meg
lehet egyszer (bar azert elegge kevesse valoszinu, valahogy nem tunik
prioritasnak a netscape fohadiszallason) a masodik viszont nincs es nem
is igazan mukodne jelenleg (Vegulis a konyvtarak kozotti
ilyen foku egyuttmukodes nem celja tudtommal a Linuxulatornak) Hisz
vegulis igy egy Linuxos binarisba akarnek FreeBSDs konyvtarat
dinamikusan betolteni. Ezt inkabb nem kene megprobalni.

A hir tehat helyesen: Igen, van nativ Java NS6 ala is Linuxra (de ennek
nincs hirerteke) es ez a kettos megy Linuxulatorral is (ez viszont jo)
es van FreeBSDs Mozilla es ehhez tartozo nativ Java plugin. Ebbol a
legutobbi az igazan hirertek. Bar nem tokeletes, de ha valakinek eddig
hianyzott, akkor igy is a legjobbkor jott. Megj: Igazabol nem tudom,
minek akarna valaki nem Win platformon NS6-ot hasznalni Mozilla helyett.
Meg Win-en is le van maradva a kod vagy egy fel evvel most mar lassan
(az utolso NS6 a 0.9.4-es agra alapozodik, mig a Moz lassan mar
0.9.9-nle tart) de ott mondjuk adnak hozza ilyeneket, hogy AOL Instant
Messenger vagy Net2Phone vagy RealPlayer mind szepen atirva XPI
formatumba meg minden, de Linuxon... a kulonbseg kb az "N" betu vagy az
"M" betu kozott van a jobb felso sarokban jobbara. Az NS6-hoz keszult
pluginok, ha vannak, akkor termeszetesen mennek Mozillaval is.

Igazabol ami jelenleg bosszanto, az az, hogy ugy tunik, hogy a plugin
integracioja elegge erzekeny, most eppen hiaba linkelem be a helyere,
csak panaszkodik es nem indul el. Tegnap este meg ment, ami azonban meg
egy hettel ezelotti OS-en volt, mig mara felzarkoztunk az elvonalhoz.

Ja es persze meg valami. A Java mellett a flash a masik kiskedvenc. Nos,
sajnos jo flash plugin viszont nincs FreeBSD-re, mert ami van az csak
4-es flasht ismer fel, mig sajnos sok helyen mar az uj, 5-os verziot
hasznaljak. Na jo, egyelore marad a pluginmentes szorfozes...

* Adam Szilveszter * Szombathely * email: sziszi at bsd.hu *