[FreeBSD] beallitasok

Marton Fabo morton at eik.bme.hu
2002. Jún. 29., Szo, 00:53:11 CEST

Nem akarok nagyon gizdazni, pedig lehetne, igy csak par eszrevetel...

>Halvany lila dunsztom sincs.  Gondolom ott, ahol beallitod.  De javasolnam
>az eletidegen, gyuloletes vi megtanulasat, nagyon hasznos tudomany pl.
>olyankor, ha nincs MCEDIT :-) - azaz jobb helyeken mindig.

Mi lenne, ha vegre nem a felhasznalonak kene eletidegen modon kommunikalnia
a geppel, hanem a gep tanulna meg vegre atlathato, megis hatekony modon
mukodni? Valaszolni nem kell, koltoi a kerdes.

>Felteszem a KDE konzoljaban valamilyen shell fut.  Magyarazd el annak a
>shell-nek, hogy kezelje le.  Ezt (pd)ksh-ban es bash-ban, valamint FBSD-n
>a csh-ban (ami amugy tcsh) meg tudod tenni, de FBSD alatt az sh-ban (ami
>valszeg fut abban a KDE-term-ben) _nem_ teheto meg, ha jol tudom, hogy
>atdefiniald a billentyuk funkcioit.

KSH-t meg lehet rola gyozni, hogy a Home/End billentyuket jelentesuknek
megfeleloen hasznalja? Rengeteget szivtam vele, vegyul feladtam. Nemi
utmutatas a dologgal kapcsolatban?

>Nem tom.  Nem hasznalok mc-t (se midc-t), minek, ha egyszer az ember tud
>gepelni.

Tulkepp nem jo a megkozelites. Papiron/ceruzaval is tudsz szamolni, akkor
minek hasznalsz szamitogepet?

A szamitogep arra valo, hogy az ember helyett sok mindent gyorsabban es
megbizhatobban elvegezzen. Ha ahhoz, hogy elvegeztesd a munkadat a geppel,
rengeteget kell tanulnod, nem jo az interfesz. Nem eleg okos a gep, hogy
megertse, amit akarsz tole, igy neked kell megtanulnod a nyelvet. Szerintem
attol, mert egy rendszert BSD-nek hivnak, vagy UNIX-nak, nem mentesit ez
alol. Igenis a rendszer legyen okosabb, ne a felhasznalotol igenyeljen tobb
munkat, mint szukseges lenne.

Megint csak elmeleti jellegu a hozzaszolas, es mivel nem akarok flame-elni,
inkabb ne bonyolodjunk evvel kapcsolatban vitaba. De szerintem erdemes
elgondolkozni azon, hogy a cel felhasznalo alakitasa az eszkozhoz, vagy az
eszkoz alakitasa a felhasznalohoz (felhasznalashoz).

mortee