[FreeBSD] IPX over IP tunnel

Vas Jozsef vj at hpo.hu
2002. Jún. 8., Szo, 22:48:28 CEST

Hello!

Szerintem a kerdes inkabb a Novell listara valo.
Valaszt is tobbet, jobbat kapnal ott... :))

Peter \"Stx\" Bognar wrote:

> Adott ket telephely, ami eddig ARCNET-tel volt

> osszekotve,  Netware 4.11-es kliensekkel.

Mindket helyen egy-egy 4.11-es szerver a klienseivel,
vagy az egyik oldalon csak kliensek vannak?

> Mindket telephelyen adott egy-egy 256kbit/s-es
> berelt vonal.

Es ezeket masra nem hasznaljatok?

> Netware upgrade-re nincs mod,

Kar, de ugy emlekszem a 4.11 tudta azt ami neked kell.

> az ARCNET kabelt pedig meg kell szuntetni

Pedig ennel olcsobbat nehez talalni. De miert nem huztok a helyere uveget?

Nem hiszem, hogy dragabb lenne, mint a MATAV-tol vonalat berelni.
Azt a tavolsagot, amit ARCNET-tel atviszel, multimodusu uveggel is
meg lehet oldani, akar gigabites sebesseggel.

> (tobb okbol is, az egyik a turhetetlenlassusaga,

Ezt nem ertem. Az ARCNET emlekeim szerint 1Mbit/s.
Nem tul sok, de azert a 256kbit/s -nal negyszer tobb.

> masik az ARCNET kartya akadalyozza a server hw upgradejet).

Ha csak ez a baj, egy regi hw-bol epits IPX routert
(mondjuk egy ketuseres ingyenes NetWare-bol, vagy
barmibol), es hasznalhatod tovabb az ARCNET-et.

> Ugy gondoltam, hogy ipsecel csinalnek egy vpn-t, de azt nem tudom, hogy
> ipxet hogyan tudnek "atloni" a tuloldalra.

Becsuld meg, mennyi maradna a 256k-s berelt vonaladbol
erre a VPN-re. Ha masra nem is hasznalnatok, szerintem akkor is keves.

> Erre kene valami stabil megoldast kitalalni:)

Egyebkent ha jol emlekszem, a Novell-nek volt erre megoldasa, ugy hivtak
mint a subjectet.
Ugy remlik, ket szerver kozott mukodhetett az IPX tunnel, de javitson ki,
akinek dolga volt vele.
Talan a 4.11-nek resze is volt...

Udv.:
V.J.