[FreeBSD] FreeBSD 4.6

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2002. Júl. 23., K, 20:28:56 CEST

On Tue, Jul 23, 2002 at 02:20:50AM +0200, airscape at bsd.hu wrote:
> Hali,
>
> Valami gubanc van ezzel a 4.6-al, CD-rol installalva, cvsup-al ports es
> alaprendszer leszedve, ujraforgatva, meg ami kell.
>
> Raknam windowmaker portot, miutan kezzel beconfigoltam, hogy
> --disable-locale, mert a ja.po-val allandoan gondban volt,

Elotte gondolom azert megnezted a ports Makefilet, hatha is kellett
valami extra parametereket atadni neki. Meg persze a port files/
konyvtaraban is erdemes turkalni, mert ha ott peccsek vannak, akkor azok
valoszinuleg neked is kelleni fognak. (Sajnos BSD-n nem lehet abbol
kiindulni, hogy ./configure ; make ; make install mert a szerzok nagyon
Linux centrikusak sok helyen)

> [...]
> ===>   Generating temporary packing list
> install: /usr/X11R6/man/man1/wcopy.1x: No such file or directory
> *** Error code 71
> [...]

Ez elegge ciki. Imho eloszor takarits ki gondosan es aztan tisztan
probald ujra.

> aztan raknam qiv portot, termeszetesen minden ami kell felrakva melle,
>
> [...]
> /usr/X11R6/lib/libgdk_imlib.so: undefined reference to `jpeg_stdio_src'
> /usr/X11R6/lib/libgdk_imlib.so: undefined reference to `jpeg_CreateCompress'
> /usr/X11R6/lib/libgdk_imlib.so: undefined reference to `png_read_info'
> tonnaszamra...
> [...]

Nyilvan nem tudja, hogy hol keresse a jpeg es a png konyvtarakat. Nem
csoda, a Linuxon asszem /usr/X11R6-ban vannak defaulton, FreeBSD-n az
/usr/local-ban. A configure-nek meg kell mondani.

> kezzel forditom imlib-et, mert a port szerint felrakta, de kiderult, hogy
> megsem, mert kell neki egy libjpeg port (doksiban olvastam), amirol
> kiderult, hogy a jpeg port az, szoval felrakva, forditanam kezzel az
> imlib-et,
>
> [...]
> gcc -shared  cache.lo colors.lo load.lo misc.lo rend.lo utils.lo save.lo
> snprintf.lo  -ljpeg -ltiff -lungif -lpng -lz -lm -lSM -lICE -lXext
> -L/usr/X11R6/lib  -Wl,-soname -Wl,libImlib.so.10 -o .libs/libImlib.so.10
> /usr/libexec/elf/ld: cannot find -ljpeg
> [...]

-L/usr/local/lib -ljpeg

Ugyanaz. Javaslom, hogy mielott kezzel akarnal forditani, alaposan nezd
meg es ertsd meg, hogy a ports mit miert csinal. Ehhez meg kell nezned
az adott port Makefile-n kivul a /usr/ports/Mk konyvtar es esetleg a
/usr/share/mk konyvtar tartalmat is ahol hivatkozik rajuk.

Ha ezzel vegeztel, akkor valoszinuleg ra fogsz jonni, hogy nem is olyan
egyszeru ez az egesz:-) Furcsa, hogy van, akiknek egy-egy adott esetben
nem akar mukodni a ports, masoknak meg siman megy. Mondjuk lattam mar
karon varjut, vagyis midenfele kezzel berhelest ("mert ez olyan
trivialis") es aztan csodalkozast, hogy az automatika nem talalja a
dolgokat ott ahol varja. A Linuxos defaultok pl nagyon elterhetnek a
BSD-sektol... Erre csak egy jo okolszabaly van: Vagy nagyon tudsz, es
akkor lehet trukkozni, vagy szepen mindent ugy csinalsz ahogy a
nagykonyv mondja... a kezzel forditast csak profiknak ajanlanam...

> Felrakom ports-bol a 4.2.0-as X-et, megy rendesen, de lefagy a Netscape,

Noha nem irtad de kerdezem: 4-es? (Honnan tudom? Hat... noha most eppen
takarod a monitort mert elotte ulsz de az elobb mintha lattam volna:-P)
szoval ilyen mar volt a vilagtortenelemben, foleg masoknal,  talan azert
mert en sose akartam javas netbankot vagy ****** szolgaltato onreklamozo
ingyen 666 sms szolgaltatasat hasznalni:-))))

> aztan probalom kiloni kill-el, ami sikerul is, de burul az egesz X es a

Ilyen is szokott lenni, mert az X nagyon magas priviliegium szinttel
fut. Azon se lepodj meg, ha kompletten fagyasztja a gepedet egy-egy
csuklasa soran. Olyankor meg a billentyuzet interruptok is varnak, hatha
visszajon a processz melyen MD kodbol, de persze sose jon vissza ezert
reset.

> monitoron villog a lampa, hogy nincs ilyen felbontas, a rendszer mukodik,
> mert ki tudom adni vakon a reboot parancsot, de megis....

Ja, nem is kerdeztem, volt ezen a gepen mar 4-es X? Mert ha nem akkor
lehet, hogy csak annyit lattal meg amit en is: hogy noha a 3-as X mar
elavult, de az problemamentesen tamogatja a kartyamat, mig az uj, noha
tenyleg jobb vele a video playback, sajnos vagy fagy vagy reboot.
(utobbi csak neha.) Es akkor ott rohogom a fejemet lefele, mert ha
akarnek venni esetleg egy uj kartyat (noha a software hibak javitasanak
modja imho nem az, hogy csereljuk a hardvert) es nem akarnek tobb 10e
Ft-ot kolteni egy mostani batar 3D-s kartyara, ami sose fogja a
kepessegeit megmutatni mert nincs ra BSD+X tamogatas, meg az egesz
rendszer is lassu mar hozza, akkor vehetek egy S3 Triot. Ami mar akkor
is a legalja volt, mikor ez a Virge meg ujnak szamitott. Ugyanugy, mint
a maga idejen allati minoseginek szamito SB 64 -es kartyam, ami most egy
SB 16-os szintjen szuttyog. Persze, meg igy is *nagysagrendekkel* jobban
hangzik, mint sok mai alaplapra integralt meg ilyen-olyan kompatibilis
"dobd-fel-es-mielott-leesik-lodd-szitava" vacak, ISA oda vagy ide...

> Szoval ez csak olyan Sziszi fele helyzetjelentes volt es a vicc ott van,
> hogy mar a 4.0-as FreeBSD ota csinalom a fenti frissiteseket es most
> eloszor lett ennyi gondom, mert vinyocsere miatt inkabb ujra installaltam
> a 4.6-ot CD-rol es szerintem ezzel a verzioval valami gaz van, de ez az en
> maganvelemenyem, kuzdok tovabb...

Sok szerencset, egyutterzesem.

Udv:
Sz, aki szigoruan konzol modban elvezi az SB kartyaja hangjat es a Mr.
Big CD-jet.
* Adam Szilveszter * Szombathely * email: sziszi at bsd.hu *
*      sziszi at IRCnet, #freebsd.hu, #bsd.hu              *