OT: AS400+UNIX

Szalay Tamas tszalay at icss.hu
2002. Júl. 8., H, 16:34:42 CEST

hali,

On Mon, 8 Jul 2002, Gabor Dolla wrote:

> btw az nem rs6000 cpu, hanem powerpc vagy mi a szosz
> de ezt tan tszalay mester tudja :)

keveset tudok en az as/400-rol, nem ez a profilom. mivel nagyon rovid
idon belul ketszer is felmerult a listan, igy megkerdeztem az as/400-as
kollegamat a helyzetrol. (na jo, azert a cpu-t az tudtam magamtol is, de
a tobbi mar idegen toll.)

attol fugg melyik modell. volt/van powerpc, power-3 es power-4
architekturas is. tovabba volt egy olyan modositott powerpc processzor
is, ami csak as/400-as modellben volt, rs/6000-ben sohasem. susu- es
turbo linux van, a red hat sanszos meg, mert az ibm szereti.

nativ modban futo linux nincs, valoszinuleg az ibm nem adta ki az infot
a boot loader megirasahoz. vagy kisnyul. ennek megfeleloen a linux csak
lpar-ban fut.

ezek utan okolszabalykent annyi mondhato, hogy csak olyan gepeken megy,
amelyen van lpar. (ez a regebbi modelleknel kizarolag a tobbprocesszoros
gepeket jelenti, de mar letezik olyan ujabb egyprocesszoros modell is,
amelyen lehet lpar-t futtatni.) a filesystem az lehet egy darab diszken
is, de lehet os/400 filesystem objektum is, ezt valoszinuleg mar az lpar
konfiguralasnal el kell elore donteni. az lpar-ban megmondhatod, hogy
melyik pci karty(ak)at lassa a linux.

udv,

tszalay