[FreeBSD] beallitasok

Janos Feher aries at mindworks.hu
2002. Júl. 2., K, 14:06:16 CEST

Sziasztok!

Bocs, ezt nem hagyhattam ki.

On Jun 29 2002, Marton Fabo wrote:
> Mi lenne, ha vegre nem a felhasznalonak kene eletidegen modon kommunikalnia
> a geppel, hanem a gep tanulna meg vegre atlathato, megis hatekony modon
> mukodni? Valaszolni nem kell, koltoi a kerdes.

Sokaig en is utaltam a vi(m)-et, mivel micsoda optimalizalatlansag, hogy
nekem 5 billentyut kell leutni ahhoz, hogy egy fajlt elmentsek. De
felfedeztem, hogy a vi(m) is tud billentyumakrokat, es orvendeztem vala
:) A sok billentyu (kezdeti) hasznalatan kivul mas okot nem latok arra,
hogy barmi elonye lenne az mcedit-nek.

> Tulkepp nem jo a megkozelites. Papiron/ceruzaval is tudsz szamolni, akkor
> minek hasznalsz szamitogepet?

Te rendszeresen hasznalsz beszedfelismero programokat, hogy ne kelljen
egerhez v. billentyuzethez nyulnod? Vannak elonyei a regi modszereknek
is. Sokmindent elobb ki lehet szamolni fejben, mint begepelni pl. a
bc-be. Sok szempontbol a CLI hatekonyabb a panelos oruletnel, felteve,
hogy az ember szan arra idot, hogy megtanulja hasznalni.

> A szamitogep arra valo, hogy az ember helyett sok mindent gyorsabban es
> megbizhatobban elvegezzen. Ha ahhoz, hogy elvegeztesd a munkadat a geppel,
> rengeteget kell tanulnod, nem jo az interfesz. Nem eleg okos a gep, hogy

Hidd el, a tanulas sosem felesleges, es megterul.

> elgondolkozni azon, hogy a cel felhasznalo alakitasa az eszkozhoz, vagy az
> eszkoz alakitasa a felhasznalohoz (felhasznalashoz).

Keves kiveteltol eltekintve nem tudok elo peldat arra, hogy egy eszkozt
gyarilag szemelyre szabnanak, de minden lehetoseged megvan, hogy utana
ezt Te megtedd, max. egy het iranyitott tanulas utjan. Persze nem
kenyszer a disznotor, hasznalhatsz nautilust stb. is...
--
info at mindworks.hu   -   http://www.mindworks.hu  - : ` acting member