[FreeBSD] 3.3 vs ISP - folytatas

Gabor.Zelenak at hungarocontrol.hu Gabor.Zelenak at hungarocontrol.hu
2002. Jan. 7., H, 16:33:23 CET

azt hiszem, hogy sejtem a baj okat...

ha jol vettem ki a szavaidbol (bar ki tudja mi volt az elso levelben...)
a ppp kapcsolat felvetel OK. magyarul ha a kapcsolat osszejottekor
megnezed a kapott IP cimet illetve a ppp dial-in (mondjuk cisco router)
IP cimet es meg tudod oket pingelni - erre az esetre igaz az, hogy a
kapcsolat rendben van.

az /etc/host.conf file-ban - ahogy azt D.G. kollega emlitette - ott vannak a

	host
	bind
	(vagy forditva... esetedben ez nem hinnem, hogy relevans)

bejegyzesek (tobbek kozott + lehetne ott a nis is...)
a resolv.conf file pedig tartalmazza a

	nameserver		a.b.c.d
	nameserver		a.b.c1.d1
	options		debug

sorokat - ahogy olvasom - es mindezek ellenere nincs
nevfeloldas. (bar a timeout-jaid engem arra engednek
kovetkeztetni, hogy te a "kapott DNS IP cimekkel" valami
nem kifejezetten name-servert akarsz ravenni az egyuttmukodesre.
holott az elmondasod alapjan a cimeket meg tudod ping-elni... ettol
az a cim lehet pl. egy router cime is vagy valami ehhez hasonlo dologe...)
szoval en a helyedben a kovetkezot tennem:

	1. kideritenem, hogy mi(k) is valojaban az adott ISP DNS cime(i)
	2. amennyiben azok nem egyeznek meg az altalad eddig hasznaltakkal,
	a teendo egyszeru: az uj cime(ke)t be kell irni az /etc/resolv.conf
file-ba es
	mar meg is vagy... (gyanitom, hogy eddig te valami fals IP cimekkel
dolgoztal.
	vagy nem is tudtal roluk, mert valami ..... ablakos "al"rendszeren
interneteztel)

ja, es meg valami. altalaban - kezdokent - az ember az egyszeru kerdesekkel
kezdi,
aztan jonnek a bonyolultabbak. ez igy van rendjen. fel a fejjel! azert van a
lista ( :

amugy pedig BUEK mindenkinek!

tisztelettel:

---------
--  H  U  N  G  A  R  O  C  O  N  T  R  O  L
---------
-- Gabor Zelenak
-- MATIAS Air Traffic Control System, Hungary
-- mailto:zelenak.gabor at hungarocontrol.hu
-- tel.: +(36) 1 296 9106
-- fax: +(36) 1 296 9107
-- The propeller on the aircraft performs just
-- air-conditioning for pilots, when you switch it off,
-- the pilot will be dripping with sweat immediately!