[FreeBSD] vinum disk mirror

Norbert Murzsa norbert.murzsa at snt.hu
2002. Aug. 22., Cs, 11:07:36 CEST

On Sun, Aug 18, 2002 at 09:35:51AM +0200, Miklos Niedermayer wrote:
> A / valóban nem, azt úgy szokták, hogy meghagyják külön, de a másik
> diszken is megcsinálják neki  a partíciót, és csak napi dumppal másolják
> át rá az adatokat.  Végül is a / nem változik olyan gyakran...  A többi
> partíciót meg gond nélkül tudod mirrorozni.  Ajánlom figyelmedbe a
> Bootstrapping Vinum: a foundation for reliable servers c. írást.

Koszonet. Ezt megneztem.
Olvasom a vinum doksit, de van egy resz, amiben megerositesre lenne szuksegem.

Ugy veszem ki a doksibol, hogy a vinum-os mirror nem mukodik kozvetlenul ufs
particiorol (mint mondjuk a Solaris eseteben), azaz hogy megadok egy particiot es
definialok a vinumban egy(!) darab vinum-os mirror particiot, ahova az eredeti ufs
particio tartalmat szinkronizalja, hanem definialok 2 db vinum-os particiot.

Pl. a /usr konyvtarat tartalmazo particio eseteben az ufs particiot el is
felejthetem. Keszitek ket darab vinum-os particiot..newfs..stb. Felmountolom
valahova az egyiket es atmasolom ra a /usr tartalmat. (itt van meg egy resz, amit
nem olvastam el...).. aztan amikor megvan az elso szinkronizacio a reboot utan a
/usr konyvtar ala mar az egyik vinum-os particiot fogom mountolni a regi ufs-s /usr
particio helyett. Ezutan erre irok, olvasok, mikozben a vinum vegrehajtja a
hatterben a szinkronizaciot a masik vinum-os particiora is es az elso vinum-os
particio hibaja eseten a masodik vinum-os mirror-t fogja hasznalni..

Jol gondolom?

--
kuksi
Murzsa Norbert                        email: norbert.murzsa at snt.hu
S&T Hungary                           phone: +361 371 8042
H-1117 Budapest, Neumann Janos u. 1.  (legalabbis...(gondolom en..:-)