[FreeBSD] amator

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2002. Aug. 15., Cs, 20:30:11 CEST

Szia!

On Thu, Aug 15, 2002 at 11:22:22AM +0200, Attila Ferencz (ETH) wrote:
> Kicsit elmaradtam de itt a folytatás a hibámhoz:

Semmi gond.

> A PCMCIA kártya egy Xircom Realport Ethrnet 10/100+Modem 56 REM56G.
> Ennek a "dögnek" a Lan része teljesen jól működik xe0 néven, csak a modemet nem találja az OS.
>
> Ötlet?

Az otlet az, hogy noha elegge hallottam ilyen setuppal kapcsolatos
problemakrol, de erdemes nagyon utananezni, hogy pl irq problema nincs-e
es ugy altalaban a pccardd.conf-ban megnezni, hogy pont ezt a modellt
ismeri-e es jok-e a beallitasok amivel hivja. Sokkal tobb otletem sajnos
nincs ami egyreszt abbol adodik, hogy notebookokkal nulla tapasztalatom
van FreeBSD-vel masreszt mert fogalmam sincs, hogy a 4.x agban hogy all
a pccard tamogatas. Ezert nem is akarok itt keverni holmi OLDCARD meg
NEWCARD dolgokkal mert lehet, hogy neked olyan nincs is...

Erdemes lehet ellenben egyet keresni es/vagy kerdezni a freebsd-mobile
lista archivumaban, mert ott az ilyen tipusu kerdekes rutinnak
szamitanak.

http://www.freebsd.org/search/

illetve

http://docs.freebsd.org/mail/

> Más, nekem kicsit Héber a cvsup használata a man-ból van esetleg valahol NETÁN magyar leírás vagy help? A cvs és a cvsup u.a. ?

Magyar leiras szerintem eppen nincs, de a dolog elegge egyszeru.

lenyegeben, ha a cvsup mar fent van, akkor megkeresel egy minta fajlt a
/usr/share/examples/cvsup konyvtarban, mondjuk hasznalod a
standard-supfile nevut, beirod bele a hasznalando cvsup szerver nevet es
aztan:

cvsup -g -L 2 ./fajl_neve

Azt, hogy hol vannak ilyen szerverek, a Handbookbol tudhatod meg, lasd:

http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/

ugyanitt egyebkent van szep hosszu magyarazat a cvsup hasznalatarol is.

A cvs nem ugyanaz, az egyik egy (jelen esetben forraskod) disztribucios
eszkoz, a cvs meg igazabol egy verziokoveto rendszer, a FreeBSD
fejlesztese is ebben zajlik. Ezt a rendszert azonban csak olvasasi
joggal kulso felhasznalok is elerhetik. Nagyjabol ennyit erdemes rola
tudni, mert ha csak frissiteni akarod a rendszered, akkor a cvsup jobb
valasztas: kimeletesebb a savszelesseggel.

Egyebkent a Handbookban megtalalod ugyanabban a fejezetben a cvs-rol
tudnivalokat is FreeBSD szempontbol.

Sok szerencset!

* Adam Szilveszter * Szombathely * email: sziszi at bsd.hu *
*      sziszi at IRCnet, #freebsd.hu, #bsd.hu              *
*   www.bsd.hu: A leggyorsabb magyar BSD hirszolgalat   *