[FreeBSD] vinum, lassu raid

Niedermayer Miklos mico at vnet.hu
2002. Aug. 13., K, 16:51:42 CEST

Hello,

On 2002.08.13. at 16:03 Burján Gábor wrote:

><erős csúsztatás on :>  Kíváncsi lennék, mennyiért lehet a legolcsóbb
>IBM Shark-ot kapni...

Azt hiszem a minimalis konfiguracio az most 864GB, az olyan 120M (forintban),
na persze ne keverjük a SAN rendszereket a fileszerverekkel.

Egyébként ha már itt tartunk, mik a tapasztalatok (főleg freebsd alatt) ezekkel az
'igazi' ata raid kártyákkal?  Lassan ki kell találnom nekem is egy ilyen nagyobb
kapacitású dolgot, és gyanítom, pénz nem lesz rá.  Van szoftver, amivel le lehet
kérdezni az állapotot, hogy tudjam, ha tönkremegy egy diszk?  Mármint FreeBSD-n
is futó.  Megbízhatók mostanában az IDE-s diszkek?  Seagate Barracuda ATA-kat dicsérik
sokan, még nem láttam egyet se, de Maxtort, IBM-et már bőven láttam tönkremenni
(megboldogult Quantumról ugye nem is beszélve).

Üdv
Mico