vinum, lassu raid

Pallai Roland dap at mail.index.hu
2002. Aug. 6., K, 17:21:07 CEST

udv,
 osszehoztam egy szep, 3db ATA100-as diszkbol allo RAID0 plexet
vinummal, de problemaim vannak a teljesitmennyel, vagy legalabbis nem
ezt vartam..

 naszal' ha a diszkekrol dd-vel olvasok 128k-s blokkmerettel, akkor a 3
diszk osszesen 103M/s-el loki az adatot, viszont RAID0-ba osszefuzve
barmilyen chunk-al (sokkal teszteltem 64-4096 kozt) nem jon ki tobb
38M/s -nel (dd/bonnie++), ami diszkenkent kb 13M/s..

 nekem ugy tunik, h a vinum nem parhuzamosan olvas a diszkekrol (nincs
read-ahead), meg tudjatok ezt erositeni?  ha igen, akkor ez kielegito
magyarazat arra h miert 38M/s (kb ennyit visz egy diszk), ha nem, akkor
kerdem h miert ilyen lassu? :}

 fbsd 4.6, celeron466, 256M ram (kb 80% idle olvasaskor)

tia,
--
  DaP