[FreeBSD] XFree csere

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2002. Ápr. 30., K, 21:42:18 CEST

Szia Zahy!

On Tue, Apr 30, 2002 at 12:30:56AM +0200, Zahemszky Gábor wrote:
> FBSD 4.5R, a hozza adott 3.3.6-os X-szel.  Mivel tortent egy aprocska
> kartyacsere Virge-rol ATI Rage Pro-ra, kene az uj, 4.2-es X.
> Van erre valami emberi modszer, ha nem szeretnek minden feltelepitett
> csomagot leszedni es ujrarakni?  (Sot, meg a portbol forditani se,
> elso korben jo nekem az XFree-tol letoltheto FBSD-s binaris is.)

Na ezt a labdat kivetelesen le tudom utni, mert nemreg csinaltam en is
meg a valtast (bar nalam maradt a Virge, csak kezdtem aggodni a
lemaradas miatt)

Szoval.

1) X-et a regit leszeded. (Ha az OS install soran tetted fel akkor nem
tudom, hogy tudod megcsinalni... ha viszont pkg/port, akkor nyilvan.
Sajnos ez egy gaz: szepen felajanlja telepiteskor az X feltetelet, de
igy aztan se plist se semmi nem keszul rola. Amikor ezzel eloszor
szembekerultem, akkor egysueruen lezuztam az egesz /usr/X11R6
konyvtarat.)

2) Uj X fel. En, Xfree-s binaris oda vagy ide, ajanlom a FreeBSD-s
portot vagy pkg-t. Mar csak a plist miatt is. Ezt nyilvan nem akarod
megcsinalni sokszor, ugy, hogy le kelljen szedni miatta mindent.

3) /etc/make.conf => XFREE86_VERSION=4 innen tudjak a portok majd
kesobb, hogy neked mar a 4-es X kell

4) Kesz (X-et belovod, de ez magatol ertetodik, uj konfig file formatum,
uj helyen: /etc/X11) Ha igenyes vagy, hasznald a portupgrade-t, az
kijavitgatja a portok stb-k fuggosegeit 3-asrol 4-es X-re.

Ha sikerult az X-et szelektiven leszedni az 1)-ben akkor nem kell az
X-es programjaidat ujraforditani, de szedd le az Xpm konyvtarat (mert az
most mar az X resze) a TrueType font szervert (ditto) es Mesat, mert az
reszben szinten bent van az uj X-ben, mindezeket meg az uj X telepitese
elott. A Mesat aztan ujra fel kell tenni majd.

Nalam tovabbra is megfigyeles alatt van az uj X... anno elegge durvan
fagyott az en Virge-mmel, most egy kicsit jobban viselkedik...

Jo szorakozast!

* Adam Szilveszter * Szombathely * email: sziszi at bsd.hu *