[FreeBSD] com1 port overflow - revised

Kulcsár Ferenc ferenc.kulcsar at rontgen.onyf.hu
2001. Sze. 21., P, 10:29:21 CEST

Szia Gabor,

> elnezest az elirasokert - termeszetesen com2 az a com1
> de a lenyegen nem valtoztat semmit...
>
> az archivumban utana nezve nem sok hasznosat talaltam
> a hibaval kapcsolatban. akadnak akik sebesseg csokkentest
> javasolnak, masok a hardware kontrolra eskusznek... szoval
> megvagyunk love rendesen

a kerdes csak az, hogy hol lottek meg benneteket ;-)). NetBSD-s lesz a
valaszom, de lehet, hogy segit. Nem tudom, hogy milyen vasat hasznaltok,
ezert esetleg lovok egy bakot ;-(. Szoval letezik az a bizonyos super I/O
chip, ami ott csucsul az alaplapon. Az a problemaja, hogy alacsonyabb
prioritassal rendelkezik mint az IDE DMA, ezert a soros PIO atvitelt
blokkolhatja egy IDE DMA muvelet. Megoldast jelentett konkret esetben az,
hogy az IDE vinyokat kulon-kulon egy-egy IDE csatornara tettek. A masik
megfigyeles: bizonyos esetekben a halokartya mukodese is blokkolhatja az I/O
chipet. Ha a dolgok melyere szeretnel menni, letezik egy com.c nevu
programocska - emlekeim szerint NetBSD-n igy hivjak - itt a serial receive
interrupt hangolasaval lehet jatszani.

Remelem, hogy ha nem tudtam segiteni, nem is artottam.

Udv:    Feri