[FreeBSD] dialup levelezés

Miklos Niedermayer miklos at niedermayer.com
2001. Okt. 21., V, 20:15:27 CEST

Hello,

On Sun, Oct 21, 2001 at 12:15:07PM +0200, SITKEI Attila wrote:

> .pinerc -> allow-changing-from
>
> http://www.washington.edu/pine/faq/config.html#9.5:
>
> ``From Pine's [M]AIN MENU, choose [S]etup, then [C]onfig. Move down to the
> customized-hdrs option. Press "A Add Value". Use the format:
>
>         From: "My Real Name" <myusername at domain.edu>''

Ettől még a Sender: fejléc (és az SMTP MAIL FROM: parancsnál megadott
feladó) nem lesz myusername at domain.edu.  Ha jól veszem ki, ez az alapvető
baj.  Tehát ha az én gépem neve localhost.localdomain, akkor az MTA
user at localhost.localdomain MAIL FROM-mal küldi tovább, és simán
visszapattan az első olyan gépről, ahol visszaellenőrzik a feladót.
(és most ne menjünk bele a sendmail -f -szerű bonyolult dolgokba, de olyan
is van :))

Ha a MUA tud SMTP-vel küldeni (Pine tud), akkor az esetleg megoldás lehet,
mert akkor a helyi Sendmail/stb is már normális mail from-mal veszi át.
Illetve egyes MTA-k (pl qmail) tudnak olyat, hogy MAILUSER és MAILHOST
környezeti változó alapján állítják be ezeket a dolgokat.  Talán ez a
legelegánsabb.