[FreeBSD] wscons + magyar keymap

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Okt. 10., Sze, 22:32:30 CEST

Hali!

On Wed, Oct 10, 2001 at 02:08:26AM +0200, Tornyossy Csaba wrote:
> Nos beallitottam mas fontkeszletet, de ekezeteket nem tudtam kicsikarni,
> barmit csinaltam :<

Fontos lenne tudni milyen verziot hasznalsz, persze, de ha 4.x, akkor a
lepesek:

- rc.conf-ban latin2-es font es hu keymap beallitasa

font8x8="iso02-8x8"
font8x14="iso02-8x14"
font8x16="iso02-8x16"
keymap="hu.iso2.102keys"

- /etc/ttys-ben a terminalok tipusa cons25l2-re valtozik
- /etc/login.conf-ban beiktatsz egy "magyar" classt (csak siman
  atdefinialod a charset es a lang valtozokat kb igy:

hungarian:Hungarian Users:\
        :charset=ISO-8859-2:\
        :lang=hu_HU.ISO_8859-2:\
        :tc=default:

- minden magyar usernel a passwd (es tarsai) fileben beallitod, hogy ok a
  "magyar" login classba tartoznak. (ld passwd(5))

Ezzel a konzol kesz, nem kell tobbe kezzel vacakolni LC_* valtozokkal a
shellek inicializalo file-jaiban.

3.x persze mas lenne, de annak a hasznalatat mar nem javaslom...

X: Na ez egy kicsit nehezebb:

- Bill-nel beallitod a magyart ha olyan van

Section "Keyboard"
   Protocol        "Standard"
   XkbRules        "xfree86"
   XkbModel        "pc105"
   XkbLayout       "hu"
EndSection

- A font path-okat ugy allitod be, hogy a Latin-2-es
  directory megelozze a "simat" mert akkor ott fogja eloszor megtalalni a
  keresett fontot.

pl:

   FontPath   "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/iso8859-2/75dpi:unscaled"
   FontPath   "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/iso8859-2/100dpi:unscaled"

elobb lesz, mint

   FontPath   "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/75dpi:unscaled"
   FontPath   "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/100dpi:unscaled"

Azt, hogy honnan szedtem a fontokat mar nem tudom, de

van egy etlfonts nevu port abban rengeteg van, es lehet meg talalni
erdekeseket ports/x11-fonts kategoriaban is (akar a 4-es X fontjait is
felteheted).

Remelem ez segitett. Talan a bsd.hu-s magyaritas doksit is ki lehetne
egesziteni ha van ami ebbol nincs benne.

Azt persze meg mindig nem tudom, hogy finn tamogatas van-e, de...:-)

* Adam Szilveszter * Szombathely * email: adamsziszi at vnet.hu *
* Honlap : alakul * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP: szinten kesobb *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *