[FreeBSD] Ne lodits

Zahemszky Gábor Gabor at Zahemszky.HU
2001. Nov. 23., P, 00:13:35 CET

> BTW sosem ertettem, miert izgatja az embereket, hogy mennyi ideig fordul a
> FreeBSD kernel es hogy miert "lassabb" vagy nagyobb vagy akarmi, mint a

Hat akkor en elarulom Neked.
1)  Mert pl. nem szeretek 37 percet varni csak
azert, mert nem vettem erosebb gepet, viszont Mico-val ellentetben szeretem
a kerneljeimet testre szabni, viszont bizonyos dolgokrol csak a sokadik forditas
utan derul ki, hogy jo-e az nekem.  Es a modulok nelkul ez az ido kb a felere
lecsokkentheto.

2) Mert amikor elkezdtem FreeBSD-t rakni a gepemre, a 32M-s / eleg
volt, es a mostani konfigban, ahol 43M, meglehetosen rossz otlet, hogy
minden kernelgeneralaskor megprobalja a teljes /modules-t lemasolni - mert
igy biz mar kinottem es nem fer el, viszont ha modultalanitom, akkor
nemcsak gyorsabb, hanem el is ferek (foleg, hogy nem szoktam, csak
RELEASE-nel upgradel-ni, illetve esetleg sechole eseten, viszont surubben
mint nem, csinalok magamnak olyan kernelt, amiben X, Y es Z nincs
benne/benne van, mert latni akarom, az milyen hatassal van az eletre.  Mert
mondjuk eletben sem hasznaltam IPX-et, de a netstat hibajat ugy talaltam
meg, hogy beleforditottam, es probalgattam (tudom, lehetett volna
kodolvasassal).  Mondjuk nem orulok, hogy a javitasara kb 2 evet kellett
varni, holott peccs is volt hozza, de tok mindegy.  Szoval pl. van ember,
aki nem dual P4-en ul 1T rammal, es lehet, hogy szamit neki az ido.

> Vilagos. Ne szarozzunk, ha a file read-only, akkor is verjuk pofan. Mi az
> nekunk. Tenyleg best-practice, kezdoknek batran ajanlhato.

Vitriolos kedvedben vagy, viszont elfelejtetted, hogy most velem kezdtel ki :-)
Remelem feltunt, hogy cp GENERIC akarmi - vel indultam, kovetkezeskeppen
ez a fajel _nem lesz read-only_.  Legalabbis meg nem talalkoztam olyan
paranoias sysadminnal, aki umask 277-tel nyomulna, bar most hogy igy felmerult
nem is rossz otlet.

> <...>
>
> Legalabb konzekvens. Tobb jot nem tudok rola mondani.

Csak hogy megnyugtassalak, direkt van igy, hatarozottan emlekszem, hogy utolag
kijavitottam a masodikat is erre.

> Ez igaz. De a LINT (illetve hamarosan tronra lepo utodja, a NOTES) sokkal
> jobb azert, mert tortenetesen egy file-t kell karbantartani, ami neha meg
> meg is tortenik. A manual-okat erdekes modon altalaban elfelejtik.

Nekem eloszor NetBSD-n tunt fel, de ott elegge karbantartottnak tunt, es OBSD-n
ugyanugy ereztem.  Viszont ezt a LINT-rol nem igazan modhatom el.  Kulon
tetszik a legvegen levo, ``tovabbi nem dokumentalt, de meg csak nem is akarjuk''
resz, kulon tekintettel pl. az options NMBCLUSTERS=1024 sorra.  De van meg egy-
ketto, amit azert nem artott volna.  Vagy mondjuk a kb 4 eve ott levo
``TCPDEBUG is undocumented'' bejegyzes.  Es lehet, hogy nincs koze hozza,
de igen orultem, amikor kiderult, hogy az altalam kizarolag akkor, es
kizarolag erdeklodesbol elinditott ``trpt'' mukodeset jotekonyan elosegiti
ennek a non-doc opcionak a kernelembeli meglete.  (Amihez akkortajt
ugyszinten vartam vagy 28 percet.)  Amikor a konzol rendes magyaritasat
csinaltam, akkor is jol jott volna, ha az options SC_MOUSE_CHAR=0x3 opciot
nem ugy kell kivadaszni, hanem oda van irva legalabb a mostani 7 szo.
Mindegy, amig hivatasszeruen programoztam, en is utaltam doksit irni.

> Na igen. Mondjuk azzal kene kezdeni, hogy "Figyelj! A (Free)BSD nem az az
> OS, amivel felvaghatsz a haverok elott, ugyhogy keress valami mast ha ez a

Speciel felek, hogy ebben azert tevedsz, es igenis kozelit ahhoz, hogy
felvagos/felvaghato oprencer legyen.

> Udv:
> Sz. Mert megerdemled. (Tm)

Meg en!

ZGabor < Gabor at Zahemszky dot HU >

--
#!/bin/ksh
Z='21N16I25C25E30, 40M30E33E25T15U!' ;IFS=' ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ ';set $Z ;for i { [[ $i = ? ]]&&print $i&&break;[[ $i = ??? ]]&&j=$i&&i=${i%?};typeset -i40 i=8#$i;print -n ${i#???};[[ "$j" = ??? ]]&&print -n "${j#??} "&&j=;typeset +i i;};IFS=' 0123456789 ';set $Z;X=;for i { [[ $i = , ]]&&i=2;[[ $i = ?? ]]||typeset -l i;X="$X $i";typeset +l i;};print "$X"