a dokumentumok olvasásának hátulütôi

Hajdu Zoltan hajduzoltan at bsd.hu
2001. Nov. 22., Cs, 16:54:24 CET

Bár én magam vagyok az, aki mindig a dokumentumok olvasására buzdítom az
embereket, be kell vallanom, néha érhetik meglepetések az embert. Íme a
történet tanulságképpen:

Kinéztem magamnak egy Initio950UW SCSI controllert, mert erre még futotta
a keretbôl, meg jókat is olvastam, róla a neten. Gyorsan elugrottam a
netbsd.org-ra, i386, supported hardware, PCI SCSI: Initio940U/950UW
supported. Fasza, irány a bolt, megvenni, haza, be a gépbe, vi GENERIC, mi
lehet a device neve. Keresés, semmi. Ekkor szörnyű gyanú kezdett
motoszkálni bennem, fel a netre, freebsd.org, itt van az a script, hogy
lehet böngészni a source-ot a CVS-rôl (net és openBSD-t is). És igen: az
Initio 950-es driver csak a CURRENT ágban van benni. Egy kicsit ideges
lettem: szerintem nem egészen tisztességes, hogy a hivatalos netbsd
oldalon supported-ként tüntetnek fel olyan hardware-t, ami a
felhasználásra szánt STABLE ágban még nincs benne. Ha pl. egy cég ez
alapján vásárolna gépparkot, mert NetBSD-t akarna használni, igencsak
elmenne a kedve az egész BSD dologtól.

Más - bár az említettek miatt nem sikerült kipróbálni a cuccot működés
közben, nagyon szimpatikus a dolog: a dobozán a szokásos "Designed for
Windows95" meg "Netware Tested" mellet olyan feliratok is díszelegnek,
hogy "The Best SCSI for FreeBSD", és ez nem csak reklámfogás: a mellékelt
CD-n ott van a a kártyához szükséges FreeBSD driver C FORRÁSKÓDJA, s
annak a leírása, hogy lehet ezt bepakolni a kernel forrásba (2.8, 3.x és
4.x kernelhez). Mindez megvan Linuxra is.

Üdv:

Hajdú Zoltán