[FreeBSD] Ne lodits

Hajdú Zoltán hajduzoltan at bsd.hu
2001. Nov. 20., K, 23:23:42 CET

On 2001.11.20. 12:36:21, "Holotron --" has wisely spoken
>Na azért ennyire láma nem vagyok, hogy ezt bevegyem
>Teljesen sötét nem lesz a kép csak az X nem indul el, vagy csak vga 640x480
>felbontás lesz. De gondolom freebsd nél sem az X jön be elõször hanem a
>konzol és utána egy startx
>"Magyar nyelvu leírás errol sajnos nincs, de sok más nyelven
>elérhetok doksik a"
>Ez egy kamu cím, nem létezik
>http://every-freebsd-docs-in-all-languages-except-hungarian.com
>Én objektív információkat kértem, nem viccelödni akarok, gondolom a lista
>nem freebsd vicclista, hanem komoly
>dolgokkal foglalkozik.

Ok, bár nem viccnek szántam, hanem úgymond ironikus
válasznak a kérdésedre. A fenti webcím pedig valószínûleg
megszünhetett, ha nem találtál rajta semmit... :-)
De akkor had keserítselek el személyesen:

A kérdésedbõl az derült ki - IMHO - hogy a FreeBSD-t
valamiféle multimédia/3d munkára akarod használni
(tvtuner, TNT, SB). Sajnos azt kell mondnom, nem a
megfelelõ lóra tettél, mikor ezt az oprendszert választottad.

3D - a TNT2 kártya természetesen jól fut az Xfree 3.3.6
verziója óta, azaz az SVGA illetve az nv driver ismeri.
Sajnos ebben majdnem ki is merült a dolog. Használja
a hardware kuzort, meg pár egyéb nyalánkságot, slussz.
De nincs 3d. FreeBSD ugye nem támogatja a
3d-t, maximum az Xfree86, illetve az ehhez pakolható
esetleges 3d library-k. A 3.3 sorozathoz van a Mesa,
ami ugye software renderinget csinál, illetve az egyedüli
használható GLX az UtahGLX, amiben az nv driver
sajnos béta és bugos (fagyik): beszéltem a fejlesztõkkel,
gondoltam besegítek, de mondták, az egyetlen dolog
amit tehetek, hogy aláírom az Nvidia for FreeBSD petíciót,
hogy az Nvidia lenne már szíves kiadni a chip
információkat, mert azok nélkül ugye nehézkes a fejlesztés.
A 4.x sorozat már tartalmaz beépített openGL-t, de a közvetlen
hardware rendering -hez szükséges dri driver szintén nincs
nvidia kártyákhoz, az elõzõekben kifejtett okokból
kifolyólag. Magyarán hiába van a kártyán erõs 3d chip,
egy S3 Virge -el ugyanott vagy: minden openGL
software-es. 3d játékok egyébként sincsennek, marad
a blender, vagy valamilyen raytracer, ha komoly munkához
kell, de itt sem tudod a TNT2-t kihasználni.

Hang - ha csak mp3 hallgatáshoz kell, ok, de asszem
a kártyák spéci tulajdonságait csak a megfelelõ
driverrel tudnád kihasználni, ami ugye általában csak
windows-hoz van. Vonatkozik ugyanez a tvtunerre is.
Mûködni mûködik, de ennyi.

Hiába, nem erre tervezték a BSD-ket.

Üdv:

 Hajdú Zoltán