ipfilter gond

Pelhrimovszky, Zsolt Pelhrimovszky.Zsolt at evosoft.hu
2001. Nov. 13., K, 17:09:34 CET

Sziasztok!

Korabban mar irtam, akkor arra panaszkodtam, hogy a sendmail fut
connection timeoutra.
Azota kicsit korbejertam a dolgot, es a kovetkezot allpitottam meg:
ha a kernelbe nincs epitve az ipfilter, akkor minden rendben,
amennyiben azonban benne van, akkor mar nem megy a dolog.
A kernelben csak a
	options       IPFILTER
 	options       IPFILTER_LOG
 	options       IPFILTER_DEFAULT_BLOCK
a kulonbseg.
Az ipfilter szabalyai:
	pass in  log quick all
	pass out log quick all
Szoval ugy kellene viselkenie, mintha ott sem lenne.

A logbol annyi latszik, hogy a tuloldalt veszettul igyekszik elerni
(tobb csomag megy el igy: .... PR tcp len 20 44 -S OUT, gondolom Syn-es
csomagokat kuld...)
de valaszkent az input oldalan semmi sem jon befele...

Nem hiszem, hogy rossz lenne az ipfilter, inkabb azt gyanitom, hogy
sikerult valami ossze nem illo koniguraciot osszehoznom.
Ez lehet mind a kernel, mind az rc.conf, sysctl illetve egyeb helyeken
is.

A rendszer egy  4.4-STABLE, ipf pedig  v3.4.20.

Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalta?
Mit gondoltok?