[FreeBSD] file system biztonsag

Gabor Dolla agdolla at graviton.hu
2001. Nov. 9., P, 14:19:52 CET

> At 14:02 2001.11.09. +0100, you wrote:
>  > ha olyan fontos, akkor en nem ki hanem bekapcsolnek
>  > pl egy ups-t
>
> Jogos, tervbe van vele, csak sajnos igen lassan orolnek
> itten a malmok... :( Es addig is...

amit megtehetsz, hogy nem 1 filesystem-et csinalsz,
es bizonyos filesystem-eket read-only-ba raksz
azok elvileg nem serulnek ha elmegy az aram
de pl /var. /home tipikusan nem celszeru ro-ba mountolni

azt kellene tudni, hogy mit fog csinalni a gep
pl a squid fut rajta, a cache-elt fajlokert nem nagy kar :)

ha viszont fut valami alkalmazas (gondolom fut, egyebkent
mi ertelme lenne a cuccnak) es az file-okon dolgozik, a nyitott
fajlok, es a nyitott fajlokat tartalmazo filesystem-ek megserulhetnek
aramszunet eseten
adatvesztes ellen meg jo modszer a gyakori mentes is :)

van olyan megoldas, hogy floppy-rol vagy cdrom-rol fut
a cd-s valtozat meg inkabb erzeketlen az aramszunetre :)

udv

Gabor