[FreeBSD] csoportadmin (acl?)

Szigeti Szabolcs szigi at ik.bme.hu
2001. Nov. 6., K, 14:29:12 CET

> Tudtok vmi doksirol, ahol le van irva, hogy miert erdemes a memoria
ketszereset
> swapnek allitani? Eleg ellentmondasosnak tunik, hiszen minel tobb memoria
van,
> annal kevesbe van szukseg swapre.

En szerintem ez a regi Unixos idokbol szarmazik, amikor execnel a program
rogvest kikoltozott a swap teruletre is, illetve a memori a foglalasa
magaval vonta a swap terulet lefoglalasat is.

Ennek az volt az elonye, hogy nem lehetett overcommitot csinalni, tehat ha a
malloc (illetve ennek kernel szintu megfeleloje) sikerult, akkor tenyleg
sikerult. Cserebe pazarloan bant a memoriaval, mert ugye az, hogy valamit
lefoglal, az nem jelenti azt, hogy hasznalja is.

Ellenkezo eseteben viszont elofordulhat, hogy mindenki megkapja a szukseges
memoriat, aztan ha hasznalni is akarja, akkor meg sincs.

De ettol fuggeltelnul lehet, hogy manapsag is valami (pl. optimalis
sebessegu mukodes) feltetelezi, hogy ennyi/annyi swap meg memoria van. Ezt
nem tudom.

Szabolcs