[FreeBSD] Ha mindket forgalomon ul, akkor az egyiket csokkentem.

Miklos Niedermayer miklos at niedermayer.com
2001. Nov. 1., Cs, 13:13:14 CET

Hello,

On Thu, Nov 01, 2001 at 11:35:58AM +0100, Murzsa Norbert wrote:

> Ha csak az egyiket hasznaljak(mindegy, hogy melyiket), akkor mehetnek
> korlatozas nelkul. Amikor egy felhasznalo mindet szolgaltatasra nyomul,
> akkor az x1-es portra tarto forgalmat csokkenteni kell mondjuk
> 50%-kal(vagy mondjuk 5kByte/sec -ra).

Megéri a fáradságot egy ilyen megberhelése?  Pontosan miről van szó?
Ha arról, hogy kicsi a sávszélességed, és ne vihesse el egy gép, ha több
szolgáltatást használ egyszerre (vagy valami ilyesmi), akkor használj
weighted fair queueingot, ez a a cél IP alapján hash-eli be adott számú
queue-ba a csomagokat és a queue-kon megy gégig sorban és szedi ki a
csomagokat küldéskor.

Üdv