Wavelan

Kulcsár Ferenc kulcsar.ferenc at onyf.hu
2001. Május. 29., K, 10:09:31 CEST

Tisztelt Tudós Urak!

A klasszikusokat idezve a problema adva van, a helyzet pedig fokozodik. Az
ok a kovetkezo. Adva vagyon - ugye megnondtam? - egy Orinoco access point,
ami topografiai adottsagok miatt egy 192.168.x.x-es belso halo HUB-jara
telepszik. A rea vetemedo kliensek tokeletesen latjak a halot. Ez mar 1/3-ad
siker. Az  igazi feladvany ott kezdodik, mikoris ki szeretnenk latni arra a
bizonyos nagy darab Internetre. A gond a kovetkezo: az internetet a
szolgaltato egy 10.x.x.x-es halon keresztul adja. Ugyancsak topografiai
adotssagok miatt a tavolsak a ket halo kozott kb. 300 meter legvonalban,
lakott teruleten belul. Mondhatna valaki, semmi probleme, legyen gateway a
ket belso halo kozott. Ezt is probaltam, az atjaro egyik laban a
192.168.x.x-es wavelan kliens ul, mig a masik laba a 10.x.x.x-es haloban
azik. Ebben az esetben latom a 192.168.x.x klienseket, valamin azt az egy
darab 10.x.x.x cimu gepet, ami nam mas, mint a gateway masik laba. Innen
eddig nem tudtam tovabb trukkozni. Nem vagyok kepes a 10.x.x.x-es halo tobbi
klienset kukkolni :-(((.
A szukseges ismeretekhez hozza tartozik, hogy egy wavelan kliens es az
access point kapcsolat transzparens bridge-kent funkcional. Sok penzert az
access point mast is tudna, de mar most is het szamjegyu a kiserlet, ezert
amink van, azzal kell megoldani a problemat.

Meg egy kis fuszer, mielott javaslatot tennetek: mindenkinek kell tudnia
mindenkivel kommunikalni!! Adott esetben az Internet felol ket gateway-en
keresztul kell belatni a 192.168.x.x-es halo web es ftp szerverere, valamint
a 192.168.x.x-es gepeknek kell latniuk a 10.x.x.x-es proxy-t es igy
tovabb..... Az tehat nem megoldas, hogy en kilatok, ti pedig nem lattok
engem.
Azt is tudom, hogy a legjobb megoldas az lenne, ha az access point a
10.x.x.x-es halon volna, es akkor semmi gondom nem lenne, de hat a
topografia. Az antenna magassaga nalam ugy ~30 meter, mig egyebkent kb. 8
meter lenne.
Van otletetek? Buveszkedjek ipf-el?

P.S.: olvastam a RedHat-os probalkozast, ott mukodik a bridge ket klies
kozott, de nem lat mindenki mindenkit! Az is olvastam, hogy a Lucent wavelan
kartyaival nem lehet igazan bridge-elni. Lehet, hogy ez egy csapda? >:-(((

Udv: Feri

UNIX *is* user friendly. It is just a bit selective about his friends.