[FreeBSD] VAX

Kulcsár Ferenc ferenc.kulcsar at rontgen.onyf.hu
2001. Május. 25., P, 10:37:18 CEST

Hello,

> Tegnap vettunk bagoert harman 1-1 VaxStation VLC 4000-es gepet.
> Van-e valakinek tapasztalata a BSD valamelyik valtozatanak
> telepiteserol e gepekre?
>
> KA-48 proci
> 24MB RAM
> 120 MB SCSI merevlemez
> X terminal
> VT 420 terminal
> Halozat
>
> Ui. Meg rajtauk van a VMS. Nem tudja valaki a root jelszo megszerzesenek
> modjat?

VMS ugyben a Hamster vagy Maulis Adam tud felvilagositast adni. Azt azonban
el kell mondanom, hogy nem nagyon preferalt a "hacker" megoldas a VMS-es
korokben, ne csodald, ha nem lelkesednek erte. Amennyiben komoly erdeklodo
vagy, jelentkezz a DECUS egyesuletbe es iratkozz fel a levelezo listara.

VAX-ra minden gond nelkul telepitheto a NetBSD - ugy tudom, hogy az OpenBSD
is. Ket utad van:
1. Halozatrol telepites. Szugsegeltetik egy MOP, egy tftp, egy DHCP es egy
NFS szerver beuzemelese, vagy bootp, ha mas uton szeretnel jarni.

2. Vegy egy SCSI-s CD romot, egy bootolhato VAX telepito cd-t es mondd meg a
system consolon a bootdevice nevet. Javaslom, hogy a 120MB-os SCSI
winchestered melle tegyel nagyobbat, ha igazan hasznalni akarod a rendszert.
A CD-rol tortent bootolas utan a telepites NetBSD-sen trivialis ;-)). Ha
netan floppy meghajto lenne a gepben, akkor kreald meg a boot floppykat,
tedd fel a telepitendo disztibuciot egy ftp serverre, majd a sysinstall-nak
mondd meg, amikor keri, hogy ftp-rol szeretnel telepiteni, add meg az
utvonalat es mar megy is minden!

Sok sikert!

Udv: Feri