[FreeBSD] Melyiket valasszam? Free-, Net-, Open-, Secure-, *BSD?

Gabor Suveg gsuveg at sgsystem.com
2001. Május. 10., Cs, 18:23:42 CEST

On Thu, 10 May 2001, Adam Szilveszter wrote:

> - A NetBSD celja az, hogy minden lehetseges platformon fusson, ami egesz
>   jol meg is valosult eddig sok esetben... felsorolni se lehet mennyi fele
>   processzoron megy. Jo esellyel talalkozhatsz vele (a Linux es mas
utolso hir egy printer szerver volt, amiben NetBSD fut.
>   embedded OS-k mellett) pl fenymasolok es hasonlok belsejeben. Ezert
>   viszont a PC is csak egy platform a sok kozul, igy nem mindig nyujtja
>   azt a kenyelmet, amit egy PC-n felnott hasznalo megszokott pl Linuxon.
>   Inkabb a regi hardverek tamogatasaban jo. Idegen nyelvi tamogatasa
haat. imho a bsd kozott talan ennek a legjobb a hw tamogatottsaga.
de ami nem vita targya a NetBSD nagyon jol gazdalkodik az eroforasokkal.
Igy regebbi lassabb gepen is jo sebesseggel fut.
>   alakul. Kiemelendo hogy nagyon baratsagosak a hasznalok.
ez igaz!
>   Min hw kovetelmenyek: PC-n: 16 mega RAM, 386, 200-300 mega szerintem ide
>   is kell ha hasznalni akarja valaki.
nemi kiegeszitest tennek:
a NetBSD a minimalis hw kovetelmenye a PC eseteben:

The minimal configuration for a NetBSD/i386 system requires 4M of RAM and
about 40M of disk space. For a full installation (including source
and X11), at least 8M of RAM and 200M of disk space are recommended.

hasznaltam 16MB-os nb-on, eleg jo eredmenyeket mutatott. termeszetesen egy
p3-as gepen 512 rammal sokkal gyorsabb.
a hdd(ami mindig kicsi) hasznalata a telepitett elkalmazasoktol fugg. a
40MB ban ugye nem fer el egy kde (de ez ugye egyertelmu).

best wishes,

 Gabor Suveg <gsuveg at sgsystem.com>             http://www.sgsystem.com
  PGP public key: http://www.sgsystem.com/gsuveg.pgp