[FreeBSD] nincs jogom?

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Május. 3., Cs, 20:17:03 CEST

On Thu, May 03, 2001 at 08:49:41PM +0200, Nagy Tamas wrote:
> Pedig jo lehet az, csak emelni kell melle a securelevelt, es akkor reboot
> nelkul nem fog osszejonni a file torlese, modositasa. A reboot meg eleg
> zajos dolog, foleg ha van egy kulon logszerver.

Jo lehet, de...

> Mondjuk ha jo sok filera beallitod az immutable flaget, es megemeled a
> securelevelt, az rendesen megneheziti a karbantartast.

Errol van szo. Olyan sok file-on kellene feltenni a flaget, hogy a
hasznalhatosag erosen korlatozott lenne. Ld -security levlista archivumat.
Egyebkent egy reboot miert lenne akkora dolog? Lefagyasztod a gepet es
maris rebootolni fogjak, te meg mar benn is vagy. Puff. Nem biztos, hogy
gondos volt a gazda es lehet, hogy a securelevel utolag lett felhuzva.

Egyebkent amit mondtam, az a FreeBSD security officer aktualis allaspontja,
ezert is kerult le pl a kernel modulokrol nemregen az schg flag.

A jovo ennel sokkal erdekesebb dolgokat tartogat security szempontbol, ami
mellett az schg flag kb olyan "elavultnak" fog kinezni, mint a mindenhato
root account.

* Adam Szilveszter * JATE Szeged * email: sziszi at petra.hos.u-szeged.hu *
* Honlap : nincs * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP kulcs: Fingereld a sziszi at petra.hos.u-szeged.hu cimet! *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *