[FreeBSD] photoshop for bsd

Gabor Suveg gsuveg at sgmobil2000.hu
2001. Május. 3., Cs, 18:56:22 CEST

On Thu, 3 May 2001, irixhu wrote:
> [...]
ez tetszik.
> Igen, legalabb is azok szerint akik hasznaltak es rajottek a kis
> trukkokre.
> De van aki win-es prog-en nevelkedett, neki eccerubb egy PhotoShop mint
> mest megint megtanulni GIMP-et (foleg ha ezzel keresi a kenyeret :))))
1. a GIMP es a adobe par dologolban kulonbozik.
 a) a GIMP _NEM_ tud cmyk-t kezelni (ez a nyomdai elokeszitesben
jelentkezik), akinek kell a cmyk az pshopot fog hasznalni.
 b) a GIMPet tudod programozni, gyarthatsz hozza 'plug-int', ami neked
tetszik. a pshophoz jo penzert vehetsz (ami vagy mukodik vagy nem)
 c) a pshop valoban 'profi' termek. a GIMPnem meg vannak gyenge reszei
szum:
webes fejlesztesre tokeletesen jo a gimp. az teny hogy szokatlan egy
pshophoz szokott emberkenek, egy ilyen fazon viszont nem fog valszeg
atterni a GIMPre.

kieg:
a Phoptot hasznalok egy kulon vilag (kulonosen a Mac-es csapat). helybol
lefikazza a tobbi prgoramot, mert csak a PShop lehet a kiraly.
de.
jopar Phopos fazont ismerek, aki ma mar _elismeri_ a GIMP tulajdonsagait.

velemeny:
nem nehezebb a GIMP-et hasznalni, mint a Pshopot. az elejen szokatlan lesz
az biztos, de utanna az abobe-bol fog hianyozni jopar dolog.

--
Gabor Suveg <gsuveg at sgmobil2000.hu>
 PGP public key: http://www.sgmobil2000.hu/gsuveg.pgp