[FreeBSD] binarisok olvashatosaga... miert?

Zelenak.Gabor at ans.lri.hu Zelenak.Gabor at ans.lri.hu
2001. Május. 2., Sze, 14:26:44 CEST

Akad kozottetek programozo?

Mert ha igen, akkor ez a polemizalas a binarisok olvashatosaga tekinteteben
egy kicsit szorszalhasogatova kezd lenni. Gondolom sokatok szamara, akik
esetleg resztvesztek valamilyen projectben ismeros lehet az az N+1 fele
RCS, SCCS, CRISD, make, imake etc.... alkalmatossag, amellyel az illeto
holgyek es urak - nem elsosorban - a T. userek szamara hozzaferhetove teszik
az
adott binaris kod pillanatnyi verzioszamat es egysor dolgot azon felul.

Letezik - egyik masik rendszeren egy parancs: a what(1). Ez a kis
programocska
azt hivatott kozolni a felhasznalojaval, hogy az adott kod - amelyet mint
parametert
meg ad a user - milyen korulmenyek kozott keszult.

Aki csinalt mar nagyobb lelegzetvetelu rendszerben valami kis kodot eddigi
eleteben,
nos az bizonyara tisztaban van azzal, hogy mennyi idobe telik maganak az
olyan
kis programocskanak is a begepelese mint itt a level aljan talalhato
szosszenete,
ill, azoknak a "latszolag" felesleges fejleceknek a bevitele a file-ba,
amitol max.
a forras hossza no, de maga a lenyeg "elvesz" a rengetegben.

Szoval tobb alazatot kerek tisztelettel azok neveben, akik ezeket a publikus
kodokat
gyartjak szamunkra.
Amugy a targykorre vonatkozoan lenne egy apro megjegyzesem...
...ha egy rendszer biztonsaga azon mulik, hogy ki mikor tudja elolvasni a
/bin,
/sbin, /usr/bin, /usr/sbin konyvtarak tartalmat... szoval ott inkabb azon
kellene
eltoprengeni, hogy ki, es milyen modon ferhet hozza az adott allomanyokhoz,
es nem azon, hogy ha mar ott van, akkor mit tehet es mit nem...

Ha nincs igazam, akkor tevedtem.

tisztelettel:

/****************************************
                 Zelenak Gabor
            system programmer
 MATIAS Air Traffic Control Center Hungary
 (36)1-296-9106{FAX}
 (36)1 296-9107
 mailto:zelenak.gabor at ans.lri.hu
int