[FreeBSD] spam

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Már. 28., Sze, 10:35:40 CEST

On Wed, Mar 28, 2001 at 05:46:41AM -0000, Kisbajcsi András wrote:
> Sziasztok!
>
> A freebsd levlista tisztelt adminisztratora figyelmebe!
>
> A szervert spamelesre hsznaljak.
> Engem mart nagyon zavar.
> Legyszives tegy valamit ellene.
<...nyissz, mi is lattuk, nem is egyszer...>

Sajnos nehez esetek ezek... ui itt pusztan az a "baj", hogy a listara nem
feliratkozottak is irhatnak. Ami viszont alapvetoen nem rossz dolog, mert a
lista temaja olyan, hogy elvileg nem csak "members only" es pl ahhoz, hogy
valaki kerdezhessen valamit, nem feltetlenul kell feliratkoznia.

Persze mondjuk a fentebb lathato level mar tenyleg tobbszor tette
tiszteletet nalunk, ugyhogy egy specifikus ban tenyleg nem lenne hiba. De
generalis dolgokat nehez leszurni ebbol, alapvetoen ha valaki listan van
fenn, azzal vallalja azt is, hogy spam is erkezhet hozza, hacsak a lista
nem moderalt. (amit azert nem szeretnek) hiszen elvileg feliratkozott is
spammelhet. (es nem, azt mar tenyleg nem szeretnem, hogy csak "jovahagyott"
szemelyek lehessenek a listan, az mar tenyleg mindennek a teteje lenne)

Arrol nem beszelve, hogy a spammer esetleg megszerezheti a te cimedet is
specifikusan (mondjuk archivumbol, vagy a lista tagjainak cimjegyzekebol,
nalunk eppen egyik se mukodik, de...) es akkor nev szerint is kuldhet neked
spamet. Igazabol amekkora problema ez a Neten ma, en meg egesz meg vagyok
lepodve, hogy alig kapok neha-neha egyet-egyet (es annak a nagy resze is a
"nagy" FreeBSD-s listakrol jon, de a procmail ki szokta oket dobalni
gyakran) pedig meg csak nem is "eldobhatos" cimekkel vagyok fent a
listakon (mert utalom a webmailt). Na mindegy, ez persze nem felhivas akart
lenni, hogy kuldjetek meg:-) (meg persze az, hogy kinek mi a sok az is
egyeni nyilvan. Ha vki napi par levelet kap csak, akkor abbol ket spam
exhibit is sok. Az en napi tobb szaz levelem mellett igazabol
jelentektelen.)

(Persze en abban az elit helyzetben vagyok most meg, hogy en kezelhetem a
filter beallitasokat, igy ha vala{m|k}i idegesit, meg tudom tenni a
szukseges intezkedeseket... es erre mar volt is pelda mas listakon a lamer
modon beallitott autoresponderek miatt.)

* Adam Szilveszter * JATE Szeged * email: sziszi at petra.hos.u-szeged.hu *
* Honlap : nincs * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP kulcs: Fingereld a sziszi at petra.hos.u-szeged.hu cimet! *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *