[FreeBSD] secure ftp+pop3+smtp

Gabor Dolla agdolla at graviton.hu
2001. Már. 28., Sze, 09:33:07 CEST

> Az lenen a kerdesem, hogy a $subject-ben levo dolgokat hogyan lehet
> megoldani.
> Esetleg oly modon, hogy a jelenlegi alkalmazasok (proftpd, sendmail)
> megmaradjanak. Valami ssh-tunel-re gondoltam, bar nem tudom pontosan
> mi az. Illetve, hogy milyen kliensek tamogatjak ezeket a dolgokat.
> Vagy hol erdemes ennek utananezni.

pop, imap eseten hasznalhato a ports alatt levo stunnel, sslproxy, stb
ez ugy mukodik, hogy a pop, imap ssl valtozatahoz tartozo porton figyel,
a klienssel lejatsza az ssl-t, es az igazi pop-nak gepen belul adja tovabb
titkositas nelkul. szepen mukodik. esetleg a cerificate-el lehet szivni
szerintem ftp folott ez nem mukodik
ftp -re nincs otletem

smtp-re a dolog kliens fuggo :) van olyan kliens (talan outlook), amelyik
az smtp over ssl-t ugy csinalja, mint a pop3 over ssl-t. itt hasznalhato
a fenti megoldas.
a szabvany viszont mas :) ott a sendmail-t, postfix-et, stb kell TLS
opcioval forditani, es akkor megy pl Netscape-el

Gabor