[FreeBSD] goto a forrasban?

Ferenc Szentpetery szefe at kvif.hu
2001. Már. 27., K, 17:31:33 CEST

Aries wrote:

> Hell!
>
> Hirtelen felindulasbol a /usr/src/sys -ben rakerestem a qsort -ra. Meg is
> talaltam, es egy erdekes dolgot vettem eszre: hasznaljak a goto utasitast!
> Gondolom vmi oka csak van ennek a csunyasagnak.  Vki meselje el legyenszives!

Alapvetoen az, hogy esetenkent celszerubb, mint a strukturalt
programozas ezzel kapcsolatos elveit betartani. Egyes esetekben
(de nem mindig) a goto alkalmazasa nelkul nehezen attekintheto
egymasba agyazott if-ekhez jutunk. Ugyanezert alkalmazzak pl.
a break-et es a continue-t a ciklusokon belul, bar elvileg ezek sem
szerepelhetnenek. A C nyelvet annak idejen nem elmeletek kozt elo
egyetemi professzor dolgozta ki (mint pl. a Pascal-t), hanem olyan
kutatok, akik szamara a programozasi nyelv nem cel volt, hanem
eszkoz a gyakorlati problemaik megoldasara. Ezert van a C-ben
goto es ezert erdemes (mertekkel!) hasznalni.

SzeFe