[FreeBSD] !!RESETEL A SZERVER!! folyt.

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Már. 27., K, 15:48:34 CEST

On Tue, Mar 27, 2001 at 11:48:35AM +0200, X József wrote:
> Kedves Tami!
>
> Mondom. LANon megy. Csak a szolgaltatonal nem. Minek
> cserelnek ki benne barmit is..?? Egyebirant meg sajna a
> szolgaltato kitalalt valami mac addresses szurest (a
> hackerek ellen - haha), ergo meg ha akarnek se cserelhetnek
> ki benne semmit..

Na.

Eddig nem akartam a threadbe beleszolni mert nagyon siettem, de most vegre
van egy kis idom.

Kedves Jozsef!

Tudod, eleg nehez ugy segiteni, hogy az ember semmit se tud arrol, hogy mi
folyik a gepeden, te pedig eddig gyakorlatilag minimalis informaciot adtal.
Ez sajnos nem olyan, mint egyes latszolag egyszeru programok, hogy ha baj
van akkor menj ide, klikkelj ide kettot es aztan ott nyomj meg ket OK
gombot es rebootolj es akkor lehet hogy megjavul.:-)

A hibat szisztematikusan kell keresni, mert annak, hogy egy gep fagy kb
1000+1 oka lehet. Igenis, hogy lehet az ok a te hw-d is, lehet az ok az is,
hogy mifele forgalmat kap ott (amit te a LAN-odon tutira nem tudsz
reprodukalni, tobb ok miatt. Ezert a net benchmarkok a valo eletben nem
sokat ernek, illetve de, ha a valo eletben is a hazon beluli LAN-t kell
kiszolgalni.) es lehet az ok termeszetesen szoftveres is, mind az OS
szintjen mind az alkalmazas szintjen amit hasznalsz. Sot lehet az ok meg a
halozati infrastruktura is, ott abban a gepteremben, mert azert az
igenyesebb OS-ek igenyesek arra, hogy a kornyezetukben ne legyenek
felrekonfiguralt eszkozok. stb.

Egyebkent nem ertem, mibe kerul egy halokartyat kicserelni csak a teszt
kedveert, annal is inkabb, mert olyan MAC cimet allitasz be rajta amilyet
csak akarsz (nem minden drivernel mukodik, de egy jo csomonal igen)

De en is csak csatlakozni tudok a tobbiekhez: a legjobb az lenne, ha ott
tudnal lenni a konzolnal mikor lefagy. Es a tcpdump is jo otlet.

Egyebkent pedig fo a nyugalom. Azzal, hogy kovetelozol (ahogy a subject
irasmodja sejteti, hisz te is tudod, hogy emailban a nagy betus irasmod
kiabalast jelent) meg semmi nem lesz gyorsabb, sot elegge csokken annak az
eselye, hogy az emberek nagyon osszetorjek magukat, hogy segitsenek neked.

* Adam Szilveszter * JATE Szeged * email: sziszi at petra.hos.u-szeged.hu *
* Honlap : nincs * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP kulcs: Fingereld a sziszi at petra.hos.u-szeged.hu cimet! *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *