java hirek

Zsolt Kuti kuti at cetelem.hu
2001. Már. 8., Cs, 10:36:41 CET

Sziszatok!

Miutan en fokent javas dolgok miatt tertem erre az OS-re, had
mondjak egy-ket altalam fontosnak tartott hirt.
Kiprobaltam a linuxos Java Web Start-ot. Annak aki nem tudja: a
JWS lehetove teszi
- appletek (majdnem teljesen) onallo alkalmazaskent futtatasat, az
alkalmazasokra jellemzo biztonsagi megkotesek hasznalata mellett.
- barmely elerheto JVM hasznalatat (Tehat a szep benne az, hogy
nativ 1.2-es JVM-mel indithatom az alkalmazasokat.)
- cachebol indithatosagot ugy, hogy automatikusan frissitheto az
alkalmazas.

Igy meg lehet menekulni a bongeszokbe "fagyott" 1.1-es JVM-ektol
es magatol a bongeszotol is (csak a legelso alkalommal van ra
szukseg)

A masik dolog, hogy ugy tunik elenk egyuttmukodes alakul a BSDi es
*BSD-s 1.3-as java portolok kozott. A jelek arra utalnak, hogy az
1.3-as is kezd keszulni FBSD-re. Az eddigi green-thread helyett
nativ thread alapuak lesznek majd a java-szalak. A HotSpot VM is
varhatoan portolva lesz.

Zsolt