[FreeBSD] "Nem latom" fajlok.

Miklos Niedermayer mico at bsd.hu
2001. Jún. 24., V, 09:15:31 CEST

Hello!

On Sun, Jun 24, 2001 at 02:07:27AM +0200, Pecsenyanszky Istvan wrote:

> Nem azert ajanlatos kikapcsolni az iras cache-t, mert ha jon egy
> aramszunet, akkor elveszik a diszk cache tartalma?  Es ez kulonosen a
> softupdates-nek tesz be, mert az pont azt hasznalja (használná) ki, es ugy
> tartja minden pillanatban konzisztens allapotban a file rendszert, hogy
> bizonyos dolgokat sync ir a diszkre.  Az iras cache miatt viszont a diszk
> azt mondja, hogy kiirta, amit kellett, de kozben nem is, aztan ha jon az
> aramszunet, akkor hiaba ugyeskedett a soft-updates, kuzdhet az fsck.
>
> De csak azt akarom mondani, hogy bekapcsolt iras cache szerintem nem
> [...]

Nemnem...
Hivatalosan az aramszunet sem tesz be a cache-nek.  High-end IDE vinyoknal
nap mint nap dicsekednek a legujabb megoldasokkal, hogy hogy irja ki
aramszunet utan a cache tartalmat (van, aki kulon savot tart fenn erre a
celra, van, aki a leporgo diszk altal indukalt aramot hasznalja fel egy
'utolso fujasra', stb).  Ugy tunik, az SCSI modelleknel ezek a dolgok
mukodnek is...

Az alapproblema itt az volt, hogy nemely diszk (es ugy tunik, eleg sok)
neha ugy tesz, mintha kiirna az adatot, de aztan a cache-bol soha nem
kerul ki... az mar viszont gaz!  Igy elofordulhat a fenti problema, amit
reszemrol azert is tartok realisnak, mert eleg sokan nyaggattak a
fejlesztoket ilyen jellegu softupdates-hibakkal.  Azota mar annyi fejlodes
tortent, hogy javitottak vmit az ATA driverben is, meg mashol is.  Szoval
ez a dolog nem azt jelenti, hogy minden IDE vinyo minden oprendszerrel
csinalja, de epp jelen idoszakban a mostani FreeBSD ATA driverrel sajnos
eleg surun elofordul(t).

Udv

Mico