[FreeBSD] "Nem latom" fajlok.

Miklos Niedermayer mico at bsd.hu
2001. Jún. 22., P, 11:44:29 CEST

Hello,

On Thu, Jun 21, 2001 at 09:24:53PM +0200, Attila Nagy wrote:

> Szerintem ez a valasz nem nyert, amennyiben tenyleg megtortent az, amit
> irtal (lemountoltad az adott particiot), hisz ha fogta volna valami a
> letorolt fajlt, akkor ezt nem tudtad volna megtenni.

Igen.

> Soha nem probaltam meg, de nem lehet, hogy a softupdates miatt van (persze
> csak akkor, ha ezzel hasznalod)? Nemreg irta valaki, hogy 4.2-esen tobb
> honapja torold egy csomo mindent es azota sem szabadult fel a hely.
> -stable-t javasoltak neki.
>
> Bar en jozan parasztival azt mondanam, hogy egy umounttal ezek az adatok
> kiirodnak, de ki tudja... :)
>
> A masik a bekapcsolt cache lehet (IDE diszk)...

Vagy write cache + softupdates + régi FreeBSD verzió (4.2).  Ha a
softupdates minimális változásait becacheli a diszk, és nem írja ki, az
pont ilyeneket csinál.  És az eddigi reportok szerint bizony becacheli.
Ha nagy load van a diszken, akkor azért, ha meg kicsi, akkor meg azért.
Kis loadnál ugyanaz az effekt, mint hálókártyáknál:  egy bizonyos
cache-telítettség alatt bizonyos vinyóknál csak úgy ott marad az adat
kiírás nélkül.

Nem véletlenül lett az a write cache defaultból kikapcsolva...