[FreeBSD] isdn / 56k / szerver / stb

Gabor Dolla agdolla at graviton.hu
2001. Jún. 8., P, 10:30:03 CEST

> [...]
> 06/08 03:11:17 M1o  waiting for ``OK'' ** found **
> 06/08 03:11:17 M1o  waiting...
>
> Szóval ehhez kéne nekem ötlet, hogy mi van, mit csináljak.  Alapjában véve
> egyelőre működik, de kapcsolat bontásakor elég sokáig elszöszmötöl ezzel,
> mielőtt új kapcsolatot tudna fogadni.
>
> Illetve mitől lehet az, hogy a portslave nem akarta felismerni a RING és
> CONNECT jeleket (és volt, hogy az mgetty sem)?  Mivel megjavult, ezért
> gondolom, lehet valami AT parancshoz köze, de én nem igazán láttam
> változást, pedig elég sokat ültem rajta minicom-mal és figyeltem az

szerintem a modem vezerlo "vonalak" korul lehet a gond.
itt ket modot is ki kellene probalni:
1. a kartya viselkedjen ugy, mint 1 modem, DCD, DSR vonalakat emulaljon
DTR vonalat figyelje, es lehetoleg hardver handshake legyen (CTS, RTS)
esetleg szoftver handshake, lenyeg, hogy mindket oldal ugyanugy tudja

2. a kartya nem tud modemkent viselkedni, akkor az mgetty-nek vagy a pppd-nek
meg kell magyarazni, hogy ne keressen modem vezerlo jeleket, es nem
tud DTR-el bontani, stb. ha jol emlekszem a pppd-nel ez a local kulcsszo
de nem biztos

szerintem a legtobb helyen a gep nem onnan ertesul arrol, hogy a rakotott
modem connectalt, hogy a modem kuld 1 connect uzenetet, hanem onnan, hogy
felhuzza a DCD vonalat.

erdekel a dolog, ha van meg info kuldd, lehet maganban is
a portslave-et valamikor en is nezegettem...

> Ha áthívok egyik portról a másikra, ezt kapom:
>
> CONNECT 64000/PPP
>
> A kártya elkezd valamit hardverből PPP-zni, nem nagyon értem ...
> Oks, tudok választani V.110, V.120, X.75 és PPP között...  a lényeg, hogy
> bekavar, és eddig még nem tudtam így kapcsolatot összehozni.  Az mgetty
> itt még soha nem ismerte fel a "CONNECT" szignált, pedig az van, hogy ha
> minicom-mal nézem, mindkét oldalon szépen megjelenik ez a CONNECT
> 64000/PPP üzenet és elvileg tudok helo-zni egymásnak :)

ha tudsz hellozni magaddal, akkor az nem ppp szerintem, hanem
valami szinkron 64k-s kapcsolat

esetleg a isdn4bsd listan erdemes kerdezni.... ott sokan hasznalnak linuxot is

udv

Gabor