[FreeBSD] Meg par szo arrol a hires Sys Admin magazin tesztrol

Attila Nagy bra at fsn.hu
2001. Júl. 14., Szo, 22:39:32 CEST

Hello,

> Mindenki leflammelte oket a hw.ata.wc ugyeben, elmagyarazva, hogy mit
> miert, erre ok fogtak es bekapcsoltak az ata.wc-t.  Csakhogy nem ATA
> diszkeket hasznaltak(!) hanem SCSI-t!  Az SCSI write cache
> beallitasokhoz a FreeBSD nem nyul, ezt a diszk firmwarejeben kell
> allitani, jobb vinyoknal gyarilag *tiltva* van a write cache, de a
> Linux es a Windows is automatikusan bekapcsolja.  Na ez volt az egyik.
Az ATA-s diszkeknel meg elkepzelhetonek tartom, hogy igy van, de az
SCSI-re szerintem ez nem igaz.
Anno az elso SCSI diszkemmel probalkoztam win95 alatt, az Adaptec EZ-SCSI
programjaval. A diszken az irasi cache ki volt kapcsolva, DOS alatt a
detree iszonyu lassu volt (kb mint a FreeBSD sync modban >;-). Aztan
bekapcsoltam es repult (foleg azzal a diszkkel, amin 2 Mb cache volt).
Ez volt a helyzet DOS ablakban is ha jol emlekszem (DN-nel is probaltam,
direkt eleressel).

A Linux sem hinnem, hogy bekapcsolna az SCSI-s cuccokra, egy hwtools, vagy
scsitools nevu csomaggal (Debian) allitgattam multkor es a diszk
alapertelmezese a kikapcsolt allapot volt.

A FreeBSD-nel ha jol emlekszem a TCQ (Tagged Command Queueing) ki van
kapcsolva, vagy legalabbis van olyan intelligens, hogy azoknal az
eszkozoknel, amik igy rosszul mukodnek kikapcsolja (ez utobbit ketlem :).

Ezzel egyszer megszivtam, Linuxnal ugyanis mindig bekapcsoltam
kernelforditaskor, igy azzal nem ment a diszk, FreeBSD-vel pedig
tokeletesen mukodott.

Mostanaban nem igazan nezegettem, mert mindig kifelejtem a passthru opciot
a kernelbol, az pedig kell a camcontrolnak :)

> A cikk *javasolja* az async opcio hasznalatat az erosebb diszk
> terhelest kovetelo alkalmazasokhoz.
Igy legalabb tobb adatot vesztenek :)

Attila Nagy                                    e-mail:  Attila.Nagy at fsn.hu
Budapest Polytechnic (BMF.HU)                   @work: +361 210 1415 (194)
H-1084 Budapest, Tavaszmezo u. 15-17.           cell.: +3630 306 6758