[FreeBSD] firewall

Ferenc Szentpetery szefe at kvif.hu
2001. Júl. 9., H, 10:58:06 CEST

Attila Nagy wrote:

> Igy hirtelen mas nem jut eszembe, meg az sem vilagos, mi az altalanos
> firewall. Egy olyan valami, ami minden forgalmat, protokolltol fuggetlenul
> atenged (plug), vagy olyan, ami protokollokra lebontva rendelkezik
> proxykkal?

Az utobbi.

> Ha utobbi, akkor meg kell nezni milyen protokollokat akarsz hasznalni es
> arra kell proxykat keresni.
>
> Milyen protokollokat akarsz atengedni?

Tobb helyre is kellene, a szokasosakon (http, ftp, ssh, smtp, stb.) kivul
egy helyn pl. a m$-fele netmeetinget is hasznalni akarjak, egy masik helyen
pedig a lotus notes-fele levelezes szureset kellene megoldani (1352 port,
de tartalmilag is kellene figyelni. Ilyesmi proxy-ban egyebkent nem is
remenykedem.).
Mindegyik helyen masra lenne igeny.

A Zorp-ot megneztem (ez azert is szimpatikus, mert korabban ugy volt,
hogy en is reszt veszek a fejlesztesben, csak sajnos olyan modon kellett
volna, hogy 2 hetre beulok hozzajuk fejleszteni, majd mehetek isten
hirevel es ez mint vallalkozo nem tudtam elvallalni), de szo nincs arrol,
hogy FBSD-n is menne es meg nem etrek el az 1-es verziot, tehat
nincs keszen. Honnan lehet tudni, hogy mi mukodik belole FBSD-n,
mi nem?

SzeFe