[FreeBSD] memoria - regi gimp-gond
Feher [Aries] Janos
aries at naplopok.hu
2001. Jan. 25., Cs, 11:46:41 CET
On Wed, Jan 24, 2001 at 04:47:22PM +0100, Miklos Niedermayer wrote:
> > Security szempontjabol nem ertem miert baj az, ha az ember folyamatosan
> > figyeli, hogy mit mekkorarra foglal le, es asszerint kalkulal.
>
> Ez így tényleg nem hangzik rosszul, de amikor ez már azt jelenti, hogy
> neked kell több és bonyolultabb kódot írnod, amiben ráadásul ott a _nagy
> hibalehet?ség_, akkor már... Azt hiszem, nem kell elmagyaráznom, hogy mit
> jelent a buffer overflow fogalma.
Reszben egyetertek veletek, es egy-ket dologban sikerult meggyoznotok :)
Abban viszont nem, hogy a putpixel & co-t igenis asm-ban kellene nyomni.
Amint latom, a gtk tile-ozva fillez. Miert nem hasznalja erre pl. az
mmx-et? iszonyat allatul meglehetne csinalni!!!
> > Arra viszont felhivnam a figyelmet, hogy a string osztaly minden kolke
> > 20k-t zabal... En inkabb maradok az strcpy-nel :)
>
> Az a string osztály nem is olyan rossz pedig... de ha rossz, írhatsz
> 20k-nál kisebbet is, amit ugyanúgy használhatsz, olyat, ami jobban
> megfelel a céljaidnak.
A rossz az, hogy ahany standard osztalyt include-olsz, azt ugye szepen
belezuzza a programcode-ba, hiaba van olyan dolog, hogy libstdc++...
> > De ne ragadjunk le a C++-nal. Ott a Java, ott nincs operator-overloading :)
>
> Bocs, Java-t én _abszolút_ nem ismerem, viszont láttam még néhány nyelvet
> és szerintem az operator overloading nem csak a C++ kiváltsága.
Ok, Eiffel-ben nem vagyok ismeros, sem Ada-ban :) (Igen, fortranban es
cobolban se :)
> > > x=y*6;
> >
> > De ez mar csak csicsa, Windoz :) Nem ertem, miert rosszabb, ha
> > x=times(y,6)-ot irok. Szamomra atlathatobb is, mert tudom, hogy
>
> Esetleg mutathatok néhány érdekesebb példát, és az említett
> diszkriminánsnál érdekesebb szerkezetek is el?fordulhatnak (bár
> diszkriminánssal is lehetne kitalálni olyat, hogy a füled kettéáll, ha
> ránézel a függvénynévtömeges megoldásra). Kíváncsi volnék egyébként,
> adattípus-függetlenséget hogyan valósítanál meg pl. (és nem csak
> adattípus-függetlenséget, hanem hogy az adott típusnak megfelel?en
> viselkedjen a m?velet, mert pl. más m?velet szükségeltethet, ha egy
Mondok akkor mast. Tudomasom szerint a C++ a konstans valtozokat is
osztalykent definialja. Ez egy grafikai rutinnal nagyon gazos tud lenni.
Egyebkent en mazochista vagyok. Irtam mar egy db. 56 soros SQL-selectet,
es elvezem :)
> > epp most milyen fuggvenyt hasznalok -> debugolasnal nem gabalyodok
> > bele abba, hogy mit hol merre definialtam felul.
>
> Nem gabalyodsz bele.
Koszi a bizalmat :]
> > Nem az ilyen jellegu programoknal jon elo az ASM ertelme. Persze attol ova
> > kell inteni mindenkit, hogy portokra nem irni (linux alatt) int 0x80-at nem
> > agyba-fobe hasznalni, viszont talan erdemes megnezni - ezzel peldalozni
> > a maniam - az ftp://ftp.scene.org/pub/parties/2000/... es ott a 4K illetve
> > a 64K dolgokat megnezni. Komplett hang- video rendszer, relative gyors stb.
> > Persze nem azt mondom, hogy egy rendszert lehet vagy szabad trukkokre
> > epiteni, de a lo tuloldalara se kellene atesni.
>
> Valóban, egy operációs rendszernél, de f?leg egy fordítónál elvárható az
> ASM. Használják is.
Csak nem eleget (szerintem).
bye,
--
_ _
|. ( \ / ) |.http://vlug.vein.hu/~aries - not yet :( - .|
|. \/ries |. The Flame Machine .|.br%cmds%cult.|
További információk a(z) BSD levelezőlistáról