[FreeBSD] Nagy diszkek

Miklos Niedermayer mico at bsd.hu
2001. Jan. 24., Sze, 16:22:45 CET

Hello!

( > Gabor Zahemszky)

> Csak hogy ujabb lehetoseget adjak: ccd. man ccd ccdconfig.  Ezzel speciel
> az a helyzet, hogy RAID 0 es 1 (ha jol emlekszem), es megvan az az elonye

Én sehol nem találtam rá utalást, hogy RAID-0-jellegű stripingot, vagy
RAID-1 jellegű hibatűrő tükrözést csinálna.  Az interleaves dolga más
elven működik, mint pl. a Vinum-nál, persze ettől még nem feltétlenül
jelenti azt, hogy nem lehet olyan jó, ki fogom próbálni, mert érdekel.
A CCDF_MIRROR viszont egészen biztosan nem RAID-1.  Pl. itt nincs olyan,
hogy döglődik az egyik diszked, ő kitiltja a tömbből, kicseréled a
diszket, és egy megfelelő paranccsal akár üzem közben újraépíted.  Nem,
itt megvan az esélye, hogy ha elszáll a diszk, akkor szépen
kapod-kapod-kapod a kernel hibaüzeneteit, de a tömb attól él tovább,
viszont nincs neki újraépítés-funkciója.  *Backup*, diszk csere, aztán újra
kell konfigurálni a CCD-t.  Ez persze ne riasszon el senkit, a ccd-t elég
egyszerű használni, meg aztán évenkénti 1 db disk failure-nél még
elmegy, ha ezt végig kell játszani.  Amit nem tudok -de nem tartok
valószínűnek-, hogy a mirror vmely aldiszkje működik-e önállóan is.  Azt
tudom, hogy standard 4.2BSD disklabelt _kell_ nyomni neki (pl. a vinumnál
ez nem így van, ott 'vinum' kell), és ha nem figyel az ember, akkor
véletlenségből akár megpróbálhatja vmelyik aldiszket 'rendesként'
mountolni, és bár még nem csináltam ilyet, de azt olvastam, hogy ccd-vel
ez egy tipikus 'magadat seggbelövős' dolog.

> hogy (ujfent tudtommal) (Free|Net|Open)BSD-k mindegyiken megy, es az a
> hatranya is, hogy asszem igazabol egyiken se nagyon foglalkoznak vele.

Én meg úgy tudom (de ha nagy hülyeséget mondok, akkor lőjetek), hogy a
Vinum sem csak FreeBSD-n megy.

--