[FreeBSD] buildworld elszall libgen.h

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Jan. 15., H, 21:45:02 CET

Szia!

On Mon, Jan 15, 2001 at 09:07:46PM +0100, Attila Nagy wrote:
> A fenti nem teljesen vilagos. A freebsd master szerveret csak az amerikai
> tukrok erhetik el, vagy a nemetek (es ezzel egyutt meg par kulfoldi) is
> benne vannak?

En ugy tudom, hogy csak az amik vannak rajta. De persze tevedhetek is:-)
A nemeteket azert mondtam mert *tolunk* gyorsabbak mint pl az amik vagy az
angolok. (marmint Hungarnetrol) en sokaig pl a cseh szervert hasznaltam es
ha kiesik a magyar, akkor ma is vagy cseh, vagy szloven, vagy esetleg
szlovak a sorrend. Az osztrak egy tetu... es persze a nemet, ha a baj
komoly.

> Nem olyan magas a rendelkezesreallas mint mondjuk a BME-n, ez igaz.
> Viszont az, hogy sok errefele a problema nem teljesen vilagos :)

Hmmm... vegulis igazad van. Az se egy bingo, hogy nalunk akar ot-tiz
percekre is elmehet a DNS (mind a ketto) csak ugy... ezt se neveznem top
rendelkezesre allasnak. Erdekes modon kulonosen este fel hat es het ora
kozott esik le a sebesseg es akkor a leggyakoribbak a kiesesek is... de
miert? Az OK, hogy a geptermek meg nyitvavannak, de azok egesz nap is ott
vannak es akkor meg mas is hasznal... nem tudom...

> Tukrozni maximum az fsn.hu-ra tukroznek ami mar regota nem a Kandon van es
> remelem, hogy mar a HBONE-on sem lesz sokaig.
>
> Mar csak szponzort kell talalni es nyomulni kell :)

Hmmm... athelyezted muholdas linkre?:-) Az egy jo otlet lenne. Mondjuk a
HBONE-nek annyi elonye van, hogy ha eppen nem megy a BIX kapcsolat se akkor
is elerem legalabb azt. (ilyen is van. Az en konyvemben ez a 2. sz
forgatokonyv: Szeged OK, Bp OK, kereskedelmi ISP-k nem OK.)

Egyebkent hova akarod athelyeztetni? Kolokacio? Bel vagy kulfold?

Egyebkent elegge szegyen, hogy az orszag messze a legnagyobb kapacitasu
halozatan (a HBONE-n) egy ilyen tenyleg non-profit dolog nem fer el... ha
ez se mehet, akkor minek ez az egesz? Minek akkor a 155Mbit? Ne szeditsuk
itten az embereket a videokonferenciaval... ami teny: ennyi kapacitasa az
osszes kereskedelmi ISP-nek egyutt sincs. Mire tartogatjak? Hogy elelmes
emberek filmeket es warezt toltogessenek le rajta? Vagy hogy unatkozo
rendszergazdak kiserleteket folytassanak rajta? Elkeserito... kulonosen
azzal egyutt, hogy Magyarorszagon egeszen pontosan zero fejlodest latok
abban, hogy az Internet vegre kikeruljon az orvossagos szekrenybol es a
mindennapok resze legyen, ne csak valami ritka luxuscikk, amit satoros
unnepeken otperces adagokban szolgalnak fel az ehes tomegeknek... vagy ahol
On dont: alszik, vagy megprobal olcsobban Internetezni (mikozben mindenki
mas is ezt teszi, ezert a siker eselye minimalis)

Most en mondom, amit anno M. Luther King mondott: "I have a dream. I still
have a dream." Es ez az alom az, hogy az Internet egyszer az elet
mindennapos tartozeka lesz. Nem onmagaert erdekes, hanem azert, amit nyujt:
informaciot, szolgaltatast. Nem lesz kulon elfoglaltsag, hogy akkor most
"internetezek" ugyanugy ahogy az se , hogy most "szamitogepezek". hanem
olyan lesz, mint nekem most: itt van, amikor csak szuksegem van ra, nem
kell neznem, hogy most hany masodpercet vagy eppen hany byte-ot vitt at a
halozat, mert nem erdekes. Es mindezt megfelelo minosegben nyujtja.
Konyorgom, ha mar egy foldszintes mobil is 2Mbitet is at tud majd vinni,
akkor ahhoz kepest lesz igazan nevetseges es anakronisztikus az az 56k-s
analog telefonmodem, ahol persze meg mindig On dont: Net vagy telefonal. Es
megis, noha sose gondolta volna az Internet alapitoi kozul senki, hogy
valaha ez lesz a fo hozzaferes utja  az emberek nagy resze szamara. Es
leges-legjobb esetben arra latszik nemi torekves, hogy tegyuk a modemeket
elerhetove az emberek szamara... elsirom magam. (ala Mindenkinet)

Es persze ennek meg azelott kellene megtortenni hogy az orult
szabalyozassal orokre tonkreteszik az egeszet es az eluzletiesedes folytan
nem lesz mar egyeb, mint egy "kicsit mas" interaktiv TV csatorna, ahol a
"barangolas" az lesz, hogy a surf-terminalod gombjain elore beallitott
portalok kozt ugralsz es a vilag az lesz, amit ok kinalnak, semmi tobb.
Mert az az Internet mar nekem se fog kelleni, ha ingyen adjak se. Es nem
leszek ra buszke, hogy lathattam szuletesetol a vegig... (eloszor 1994-ben
hasznaltam amikor meg itthon a legtobben nem is hallottak rola... es mar
akkor is egy mindennapi dolog volt nekem: mig itthon az emberek Kermit-el
es barati korevel szenvedtek hogy egy nap alatt letoltsenek egy virusirtot,
en mar akkor nemes egyszeruseggel ott neztem meg a pontos idot a varhato
idojarast es a hireket es kutattam infok utan az egyik dolgozatomhoz. Pedig
akkor meg csak gopher volt, de en azt is szerettem. Ja, ez nem itthon volt,
hanem az USA-ban.)

* Adam Szilveszter * JATE Szeged * email: sziszi at petra.hos.u-szeged.hu *
* Honlap : nincs * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP kulcs: Fingereld a sziszi at petra.hos.u-szeged.hu cimet! *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *