[FreeBSD] a ports-rol

Miklos Niedermayer mico at bsd.hu
2001. Jan. 12., P, 19:26:19 CET

Hello!

( > Gabor Dolla)

> de ha 5-nel tobb gepet uzemeltetsz, akkor biztos nem fogsz emlekezni
> arra, hogy mult februarban miert is csinaltal egy statikus route-ot
> persze, felveheted az rc.conf-ba megjegyzeskent...
> de pl ha egy gepet ujra kell csinalni, egy naplo arrol, hogy
> pontosan mi es hogyan volt az elozon nem hatrany...

Gondolkoztam én is ilyesmin, de aztán rájöttem, hogy tök fölösleges
energiát ölni bele...

- cfengine, stb.
- a konfigokat lehet központi gépen tárolni.
- normálisan kell kezelni a gépet.  Megjegyzéseket írni, és szabványos
  helyre pakolni a dolgokat.  Lehetőleg nem az /etc/rc scriptbe írni bele
  egy static route hozzáadását, stb.
- én az emailt használom, mint eszközt.  Azon frissiben lehet írni egy
  rövid emailt, vagy magadnak, vagy egy központi helyre az eseményekről.
  Ha kicsit bonyolítani akarod, írsz néhány egyszerű scriptet, amik ezeket
  az emaileket kategorizálják, vagy ilyesmi.  Egy jó MUA-val könnyű az
  emaileket nézegetni.
- Pl. a root logout scriptjébe belerakhatod ennek a lognak a
  megszerkesztését kilpéskor, így ha su-zol, akkor kilépéskor megkérdezi,
  hogy mi a halált csináltál.
- Ezt az előzőt a végtelenségig lehet bonyolítani.

--